Vergunningverlener Bouw en Ruimtelijke Ordening
Omgevingsdienst IJsselland
 
Aanvraagnummer
20168
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Maart 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
24 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Omgevingsdienst IJsselland is voortdurend in ontwikkeling door maatschappelijke veranderingen en de Omgevingswet. Wij werken nauw samen met de 11 gemeenten in onze regio en de Provincie Overijssel. Wij zijn dé regionale bron van kennis en advies binnen ons vakgebied en dit weerspiegelt zich in onze kernwaarden: proactief, verbindend en deskundig. Met een collegiale, pragmatische en benaderbare werksfeer en een team van 130 kundige collega's, bieden we de mogelijkheid om een waardevolle bijdrage te leveren aan onze omgeving, de organisatie en jouw persoonlijke ontwikkeling.

Over de functie: 
Ben jij een gedreven professional met ervaring in het beoordelen van aanvragen omgevingsvergunningen  voor een bouwactiviteit (technisch) / omgevingsplanactiviteit bouwwerken (ruimtelijk). Wil je bijdragen aan een veilige en duurzame leefomgeving in de regio IJsselland? Dan is de functie van Vergunningverlener bouw en ruimtelijke ordening bij de Omgevingsdienst IJsselland iets voor jou! 

Als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor het toetsen en beoordelen van aanvragen aan wet- en regelgeving op het gebied van bouw en ruimtelijke ordening. Je werkt hierbij nauw samen met collega’s binnen de dienst, externe adviseurs en andere overheden om te zorgen voor een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. 

Wat ga je doen?  

  • Het inhoudelijk toetsen van conceptverzoeken en (complexe) vergunningaanvragen;
  • Het opstellen omgevingsvergunningen en bepalen voorschriften;
  • Het afstemmen van (complexe) aanvragen met collega's van gemeente en externe adviseurs (zoals welstand, Veiligheidsregio, constructeur);
  • Het voeren van regie op procedures voor (complexe) aanvragen. Daarbij dient proces, integraliteit en voortgang van de procedure te worden bewaakt;
  • Het adviseren en informeren van aanvragers en derden over regelgeving en de te volgen procedures;  
  • Het adviseren over legalisatiemogelijkheden bij geconstateerde overtredingen en afwijkingen van een omgevingsvergunning. 

Knock out criteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal een aantoonbaar afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van bouwkunde;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als
vergunningverlener WABO;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het toepassen van de Omgevingswet, het Besluit bouwwerken leefomgeving en de Wet kwaliteitsborging, benoem waar dit is opgedaan;
5. Een afgeronde opleiding ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht I (ABW 1);

Gunningscriteria
6. Afgeronde aanvullende cursus Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2 (20 punten);
7. aantoonbare werkervaring als vergunningverlener binnen een omgevinngsdienst (25 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als vergunningverlener WABO (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met PowerBrowser (15 punten);
10. Aantoonbare kennis van de regio Overijssel, motiveer dit in het cv (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties 
- Je bent een teamspeler en hebt een proactieve werkhouding.  
- Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden 
- Je bent zorgvuldig en zoekt naar passende oplossingen. 
-
Je beschikt over gedegen bouwkundige en juridische kennis van het vakgebied. 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag en dag nader af te stemmen

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 februari 2025, vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 19 februari 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 20 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: zijn er ook mogelijkheden voor meer uren?
Antwoord: De uitvraag van 16 uur is waar ik vanuit de gemeente akkoord voor heb. Voor meer uren heb ik geen dekking. Er is daarmee geen mogelijkheid voor meer uren.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.