FAQ | Veel gestelde vragen

Account

"

Ik wil mijn kandidaat via een ander account laten lopen, kan dat?

Ja dit is mogelijk mits er nog geen uren geregistreerd zijn. Neem hiervoor contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl. Let er goed op dat je met het juiste account inschrijft op desbetreffende aanvraag.

Ik ontvang plotseling geen mails meer van jullie. Hoe kan dat?

Controleer of het bericht in de SPAM is binnengekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl. Het e-mailadres zal dan door ons gedeblokkeerd worden, zodat de e-mails weer terecht komen in de geadresseerde mailbox. Onze afdeling Support zal instructies geven welke stappen er genomen dienen te worden om te voorkomen dat berichten in de SPAM terechtkomen.

Waar kan ik mijn mailadres aanpassen?

Dit doen onze collega’s voor je. Je kan je nieuwe emailadres sturen naar support@flextender.nl, zodat wij het voor je aanpassen.

Ik kan niet alle lopende professionals zien, hoe kan dat?

- Controleer of je met het juiste mailadres bent ingelogd;
- Je bent (nog) niet toegevoegd aan het urenproject;
- Het urenproject is nog niet geactiveerd. Deze staat nog in voorbereiding. Wanneer Flextender het project uit de voorbereiding haalt en activeert omdat alle benodigde gegevens bekend zijn, zie je het urenproject ook verschijnen in jouw account.
Neem contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Klik op ‘wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm. Er zal binnen enkele minuten een wachtwoord reset gestuurd worden naar het gebruikers e-mailadres.

Ik kan niet inloggen op Mijn flextender. Wat moet ik nu doen?

- Controleer of je probeert in te loggen met het juiste e-mailadres;
- Na meerdere foutieve inlogpogingen is het account tijdelijk geblokkeerd (15 min.);
Voor hulp kan je contact opnemen met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen in mijn account?

Persoonlijk gegevens kunnen worden gewijzigd in het account met uitzondering van:

  • Gebruikers e-mailadres;
  • KVK nummer;
  • IBAN nummer;

Voor het wijzigen van bovenstaande gegevens dien je contact op te nemen met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl

Waarom moet ik mijn adresgegevens invullen bij een inschrijving?

Sommige velden zijn verplicht bij inschrijving op Flextender. Het invullen van adresgegevens is geen verplicht veld. Op het moment dat je de opdracht gegund krijgt, dienen dezegegevens wel ingevuld te worden.

Inhuur uitvraag

"

Is er al bekend of mijn kandidaat is uitgenodigd voor een gesprek?

Zodra een kandidaat wordt uitgenodigd voor een gesprek, neemt Flextender contact op. Mocht jouw kandidaat niet uitgenodigd worden, ontvang je per mail een bericht.

Waar worden de beoordelingscriteria uit de uitvraag op gebaseerd?

De opdrachtgever levert de uitvraag bij Flextender aan. De behoeftestelling vanuit de opdrachtgever is leidend voor de inhoud van de uitvraag. Criteria worden opgesteld n.a.v. de behoeftestelling en functieomschrijving. In samenspraak met Flextender en de
opdrachtgever wordt de uitvraag gepubliceerd.

Mag ik als ZZP’er ook direct reageren op opdrachten (zonder tussenkomst van een
bureau)?

Zeker, je kunt een ZZP account aanmaken bij Flextender en kunt reageren op alle opdrachten!

Wanneer dient een uitvraag Europees aanbesteed te worden?

Een uitvraag dient in 2024 Europees aanbesteed te worden bij een opdrachtwaarde hoger dan €221.000,-.

Ik weet – als inhurend manager - niet hoeveel uur ik wil inhuren. Wat moet ik invullen?

Als er van te voren niet bekend is voor hoeveel uur de opdracht is, adviseren we om een range (min-max) aan uren op te nemen in de uitvraag.

Dien ik – als inhurend manager - een optie tot verlenging op te nemen in de uitvraag?

Het is geen verplichting, maar we adviseren wel om een optie tot verlenging op te nemen. Je bent namelijk nooit verplicht om ook daadwerkelijk gebruik te maken van deze verlengingsoptie.

Op welk tijdstip sluit de reactietermijn van een uitvraag?

De meeste uitvragen sluiten om 09.00 uur in de ochtend. Bij uitzondering is dit 12.00 uur. Het is hierna niet meer mogelijk te reageren.

Ik heb een vraag over de uitvraag. Waar kan ik deze vraag stellen?

Vragen kunnen ingediend worden via de vragenbutton onderaan de pagina van de uitvraag. De vragen kunnen gesteld worden tot de aangegeven sluitingsdatum van de ‘vragentermijn’.
Flextender legt, wanneer nodig, deze vragen bij de opdrachtgever neer. Vragen omtrent de procedure kunnen telefonisch gesteld worden via het algemene nummer van Flextender via +31 3575 10777.

De reactietermijn van de uitvraag is verstreken. Kan ik nog reageren/inschrijven?

Op het moment dat de reactietermijn is verstreken, kan er niet meer gereageerd worden.

Mijn professional/ik heeft/heb de opdracht gegund gekregen. Hoe nu verder?

Flextender zal telefonisch contact opnemen. Verdere informatie zal per mail toegestuurd worden.

Waar kan ik mijn motivatiebrief uploaden?

Een motivatiebrief dient toegevoegd te worden aan het CV. Er is namelijk maar mogelijkheid tot het uploaden van één bestand.

Is het uurtarief inclusief of exclusief de fee?

Indien er een fee van toepassing is, wordt dit gecommuniceerd in de uitvraag onder het kopje ‘Fee Flextender’. Het tarief waarmee je inschrijft, is altijd inclusief fee en reiskosten, tenzij anders vermeldt.

Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn gestelde vraag. Moet ik wel reageren?

We adviseren om altijd in te schrijven ondanks dat er nog geen antwoord is gegegeven op de gestelde vraag. Mocht het antwoord betrekking hebben op de inschrijving, kan je deze daarna nog terugtrekken.

Hoe berekent Flextender de opdrachtwaarde?

De totale opdrachtwaarde = initiële duur inclusief verlengingen * aantal uur per week * uurtarief.

Contracten & Verlengingen

"

Het linkje om digitaal te kunnen ondertekenen werkt niet. Hoe kan dit?

De link om een contract te ondertekenen is 2 weken geldig. Als deze termijn verstreken is, is de link niet meer geldig. Er kan dan een mail verstuurd worden naar support@flextender.nl met het verzoek een nieuwe link te ontvangen. Onze Support
afdeling zal een nieuwe link ter ondertekening versturen. Let op, ook deze link is voor een beperkte periode geldig en is persoonsgebonden.

Is er al een verlenging bekend?

Elke opdrachtgever ontvangt 5 of 8 weken voor de afloop van de opdracht een notificatie.
Rekening houdend met hoeveel maanden de uitvraag is uitgezet kan er wel of niet verlengd worden. Mocht er een verlenging zijn doorgegeven vanuit de opdrachtgever, wordt er direct
een verlengingsovereenkomst opgemaakt en verstuurd. Mocht er vanuit Flextender nog niets zijn gecommuniceerd over een verlenging, is er nog geen bevestiging bekend vanuit de
opdrachtgever.

Het linkje om te verlengen werkt niet. Hoe kan dit?

De link om een opdracht wel of niet te verlengen is beperkt geldig. Als deze periode verstreken is en er wel een verlenging gewenst is, mail dan gerust naar support@flextender.nl.

Waarom kan mijn huidige opdracht niet meer verlengd worden?

In de uitvraag neemt opdrachtgever altijd een verlengingsoptie op. Er zijn twee mogelijkheden;
1) Specifiek aantal maanden (bijvoorbeeld: 2 x 6 maanden) Vanwege het behouden van de rechtmatigheid van de opdracht kan hier niet vanaf geweken worden;
2) ‘Verlenging mogelijk’ geeft de mogelijkheid te verlengen tot aan de EU aanbestedingsgrens (€221.000 in 2024). Als een verlenging gewenst is buiten deze opties, zal er rechtmatig gezien een nieuwe uitvraag geplaatst moeten worden.

Is het mogelijk om het tarief te indexeren?

Dit is afhankelijk van de gemaakte afspraken per opdrachtgever en per uitvraag. Een leverancier schrijft in op een opdracht, inclusief de eventuele verlengingen. Het uurtarief dat hij/zij offreert blijft daarmee ook geldig gedurende de gehele periode, tenzij in de uitvraag benoemd wordt dat opdrachtnemers het uurtarief tussentijds mogen aanpassen. Je kunt contact opnemen met je vaste contactpersoon van Flextender om hier meer informatie over te ontvangen.

Urenregistratie & Facturatie

"

Ik kan geen uren meer schrijven, wat nu?

Neem contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl.
Mogelijke oorzaken:

  • De uren moeten worden opengesteld door onze afdeling support.
  • De einddatum van een eventuele verlenging is nog niet verwerkt in het urenproject.
  • Het urenproject is niet zichtbaar in mijn account, hoe kan dat?

Stap 1: Controleer of je met het juiste emailadres bent ingelogd;
Stap 2: Neem contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl. Wij controleren of het urenproject al geactiveerd is. Mocht dit niet het geval zijn, regelen wij dat meteen voor je!

Er is een fout gemaakt bij het schrijven van uren, kan ik die nog toevoegen/aanpassen?

Indien de uren zijn ingeleverd en nog niet geaccordeerd zijn, kan onze Support afdeling de uren nog aanpassen. Neem hiervoor contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl.

Hoe moet ik mijn factuur verwerken?

Indien je de opdracht gegund hebt gekregen, ontvang je een bericht met de wijze van facturatie. Hier staat beschreven hoe de factuur verwerkt moet worden.

Het urenproject is niet zichtbaar in mijn account, hoe kan dat?

Stap 1: Controleer of je met het juiste emailadres bent ingelogd;

Stap 2: Neem contact op met onze Support afdeling via +31 3575 1 0777 of support@flextender.nl. Wij controleren of het urenproject al geactiveerd is. Mocht dit niet het geval zijn, regelen wij dat meteen voor je!

Hoe geef ik een wijziging door van een accordeerder?

De wijziging dient per e-mail support@flextender.nl doorgegeven te worden. Support verifieert de wijziging.

Graag even contact?

Bel of mail ons gerust! Wij helpen je graag verder. Of bekijk eerst eens onze diensten.

Werving en selectie voor opdrachten bij de overheid - Flextender

Rick Groot

   035 – 75 10 777
   info@flextender.nl