Adviseur ICT landschap
Regio Gooi en Vechtstreek
 
Aanvraagnummer
17898
Duur
3 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
14 October 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Inkoop en Contractbeheer
De afdeling Inkoop en Contractbeheer werkt samen voor onze inwoners met ondernemers en maatschappelijke organisaties in het sociaal domein van de regio Gooi en vechtstreek. Inkoop en contractbeheer is hierbij verantwoordelijk voor het inkopen, contracteren en beheren van alle producten en dienstverlening van bedrijven en organisaties.

Daarnaast voert zij de interne inkoop uit van de Regio organisatie zelf. Inkoop en Contractbeheer voert haar taak uit op een drietal gebieden:
- Sociaal domein;
- Bedrijfsvoering domein;
- Fysiek domein.

Inkoop en Contractbeheer is een jong en dynamisch team dat zich binnen het sociaal domein inzet op het grensvlak tussen onze opdrachtgevers en opdrachtnemers. Regiogemeenten, interne afdelingen en opdrachtnemers zoals zorgaanbieders kunnen een beroep op ons doen om te komen tot een goede  overeenkomst.

Opdracht
Het in kaart brengen en beschrijven van de functionele samenhang van de verschillende software systemen in het ICT landschap van de afdeling Inkoop en contractbeheer. Creëer een overzicht waarin de samenhang tussen verschillende systemen zichtbaar wordt. Het is daarbij belangrijk dat de toegevoegde waarde van ieder systeem wordt geoptimaliseerd binnen de te beschrijven werkprocessen waarbij tevens de informatie of een logische plek wordt toegepast en in één keer wordt opgeslagen.
Kortom: richt het applicatielandschap van de afdeling zo efficiënt mogelijk in en beschrijf daarbij de werkprocessen tussen deze verschillende systemen.

De afdeling werkt met MicroSoft 365 (Sharepoint, Teams en Office), het maatwerkprogramma DLP (Digitaal Leefplein) voor het sociaal domein, de taak specifieke inkoopsoftware van Mercell (Source to Contract) voor alle inkoopdomeinen. Daarnaast gebruikt zij Trello als planningssoftware.
Het trainen van de eindgebruikers en beheerders bij het gebruik van deze programma’s behoort tevens tot deze opdracht.
 
Tot slot vinden wij het belangrijk dat je niet alleen op strategisch/tactisch niveau kan adviseren  maar ook bereid bent de handjes uit de mouwen te steken om mee te werken binnen het project.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Teams; PowerBi; Office 365; Sharepoint; Enterprise IT architectuur, data gedreven werken en de digitale transitie;
2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van systeemoptimalisaties in een complexe werkomgeving;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van strategisch advisering en het praktisch meewerken en inrichten van systemen;
4. Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers en het opstellen van proces- en werkbeschrijvingen;
5. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in met het toepassen en adviseren rond ICT gerelateerde werkprocessen (35 punten);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met werkprocessen bij de (decentrale) Overheid (25 punten);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis en ervaring in advisering en toepassen van werkprocessen in MS 365 Business software (25 punten);
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Hij of zij kan taken en verantwoordelijkheden en daaraan gekoppelde werkzaamheden (uitvogelen) vervolgens definiëren en vandaaruit procesbeschrijvingen opstellen. Daardoor weet iedere medewerker straks ‘wat’, ‘wanneer’, ‘hoe’ en ‘waarom’ moet worden gedaan.     

Instaat om de ICT vaktermen te vertalen naar heldere processen en begrijpelijk Nederlands.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
☐Ma – ☐Di – ☐Wo – ☐Do – ☐Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 24 oktober 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 10 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op 11 oktober 2024  gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Is hybride werken mogelijk voor deze opdracht?
Antwoord: voorkeur heeft fysieke aanwezigheid.

Vraag: Tariefsindicatie?
Antwoord: Functie schaal 10 ligt tussen de €80 en €100

Vraag: Is er een tool of tooling beschikbaar waarin het ICT landschap en de samenhang daarvan in kaart gebracht kan worden? Zo ja welke tool(s)?
Antwoord: Dit is vooral een MS 365 omgeving voor nu te benoemen.

Vraag: Moet diegene zelf de oplossing uiteindelijk implementeren of ligt de nadruk van de opdracht meer op de vertaalslag tussen business en techniek maken?
Antwoord: Dit betreft een adviserende opdracht met kennis en ervaring de juiste lijn neer te leggen.

Vraag: Krijgt de ingehuurde een laptop van de opdrachtgever of is het BYOD?  
Antwoord: BYOD.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 14 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.