Senior communicatieadviseur project Entree
Zoetermeer
 
Aanvraagnummer
11161
Duur
6
Opties verlenging
1 maal 6 maand(en)
Uren per week
20-24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 maart 2023
Opleidingsniveau
WO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
vrijdag 3 februari 2023 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Communicatie ondersteunt de organisatie waarbij de focus ligt op (complexe) communicatievraagstukken en bij vraagstukken die op de politiek bestuurlijke agenda staan.
Ze adviseert over de profilering van het bestuur en haar beleid.
Heeft een actief mediabeleid en doet aan onderzoek en monitoring van issues. Communicatie stelt de organisatie in staat om zelfstandig te communiceren binnen de afgesproken uitgangspunten en kaders. Naast advisering blijft hoogwaardige uitvoering bij complexe vraagstukken ook een taak van Communicatie.

De afdeling bestaat uit (bestuurs-)communicatieadviseurs, (pers)woordvoerders, medewerkers, adviseurs voor participatie, evenementen en citymarketing. We verwachten dat onze medewerkers een proactieve houding hebben, bijblijven in het vakgebied Communicatie en hierin opleidingen volgen.

Opdracht
Als senior communicatieadviseur Entree Zoetermeer hou jij je bezig met dé gebiedsontwikkeling in Zoetermeer voor de komende jaren. Het Entreegebied tussen Station Zoetermeer en de binnenstad moet uitgroeien tot een kwalitatief hoogwaardig verblijfsgebied met woningen en voorzieningen.

Je werkt nauw samen met een medior communicatieadviseur, de gebiedsmanager Entree, de stadmaker Entree en verschillende projectmanagers. En je stuurt een  extern marketingbureau aan die een gebiedsbranding heeft ontwikkeld speciaal voor Entree.

Je thuisbasis is de afdeling Communicatie van de gemeente Zoetermeer.

Vereisten / knock-outcriteria
NB
: We willen voorkomen dat er een werknemer / werkgeversrelatie ontstaat, reden waarom we onderstaand vereiste / knock-outcriterium hanteren.
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2.  Aantoonbare werkervaring met communicatiewerkzaamheden in het Fysieke Domein, zoals bijvoorbeeld participatie bij woningbouwontwikkeling;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding Communicatie en informatiewetenschappen (C-D niveau) op minimaal WO bachelor niveau (20 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als senior communicatieadviseur in een bestuurlijke omgeving (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior communicatieadviseur binnen een gemeente (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met gebiedsmarketing (15 punten);
7. Aantoonbare affiniteit met en/of kent Zoetermeer (duidelijk aangetoond in het cv middels een toelichting) (10 punten);
8. Uurtarief maximaal € 100,00 inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender/exclusief BTW (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Jij bent iemand die zich graag in een dynamisch, interessant werkveld bevindt, waarbij je energie krijgt van snel veranderende situaties waarin je op het moment moet handelen;
  • Jij bent flexibel en werkt en denkt vooruit;
  • Je bent proactief en stressbestendig;
  • Je bent communicatief sterk met een goede omgevingssensitiviteit;
  • Je hebt affiniteit met het betrekken van inwoners, ondernemers en bezoekers bij de ontwikkelingen in de stad;
  • Analyseren: Dringt snel tot de kern door en onderscheidt hoofdzaken en bijzaken;
  • Samenwerken: Richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, ook wanneer het een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk en werkt op een natuurlijke wijze samen met de diverse samenwerkingspartners;                   
  • Communiceren: Uitstekende schrijfstijl en creativiteit om moeilijke boodschappen helder over te brengen naar (interne en externe) klanten en gebruikers;
  • Kwaliteitsgericht: perfecte beheersing van de Nederlandse taal;
  • Planmatig en efficiënt werken: houdt goed overzicht op de eigen werkzaamheden, werkt snel en zorgvuldig.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 9 februari 2023 tussen 15.30 uur en 17.00 uur op het stadhuis – forum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 februari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 1 februari 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 2 februari 2023  gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 3 februari 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

NB: Inhuur is inkoop. Op inkoop zijn de aanbestedingsregels van toepassing. Een belangrijk bedrag om rekening mee te houden is €215.000. Als de waarde van de opdracht (eerste inhuurtermijn plus mogelijke verlengingen) boven dit bedrag uitkomt, kan Flextender je adviseren over de te volgen procedure. Opdrachten verlopen dan nog steeds via het platform van Flextender, maar er worden langere termijnen gehanteerd (reactietermijn minimaal 10 dagen, en bezwaartermijn minimaal 5 dagen). Op deze manier verloopt alle inhuur rechtmatig. En dat is belangrijk voor de accountantsverklaring.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Reageer op deze opdracht