Locatiemanager Oekraïne opvang (28 – 32 uur)
Gemeente Pekela
 
Aanvraagnummer
22862
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
28 - 32 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
MBO
Regio
Groningen
Einde inschrijfdatum
11 August 2025
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Pekela mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Pekela. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek.

Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis.

Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’.

Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren.

De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

Team
De gemeente Pekela heeft twee locaties voor de opvang van Oekraïners. Op dit moment is er één locatiemanager voor beide locaties, we willen dit aanpassen door per locatie één locatiemanager aan te wijzen. Je gaat leidinggeven aan een team van woonbegeleiders, baliemedewerkers, huismeesters, beveiligers en vrijwilligers.

Opdracht
Je bent operationeel verantwoordelijk voor de gehele organisatie op de gemeentelijke opvanglocaties, het dagelijks beheer. Je zorgt ervoor dat de dagelijkse gang van zaken soepel verloopt, bewaakt de voortgang, de financiën en de personele inzet  en je stuurt de woonbegeleiders aan. Je houdt toezicht op de naleving van huisregels en voert escalatiegesprekken indien nodig. Tevens organiseer je bewonersvergaderingen en ben je tijdens deze bijeenkomsten het aanspreekpunt voor de bewoners. Het werk is gevarieerd en kan uitdagend zijn, omdat je te maken hebt met ad-hoc werkzaamheden en uiteenlopende situaties. Je zorgt ervoor dat alles goed verloopt en treedt op bij calamiteiten en zorgt zo snel mogelijk voor een oplossing. Daarnaast ben jij het centrale aanspreekpunt voor alle betrokken stakeholders. Je werkt samen met instanties zoals politie, brandweer, beveiligings- en schoonmaakbedrijven, BOA’s, de Veiligheidsregio, VluchtelingenWerk, GGD en andere relevante partijen en onderhoud je natuurlijk contact met de omwonenden.

Wie ben jij?
Jij bent mensgericht en toegankelijk. Je hebt ervaring als leidinggevende, bij voorkeur in de opvang van (Oekraïense) ontheemden. Je woont op een maximale reistijd van één uur van de locatie (9663) en je bent bereid om bereikbaarheidsdiensten te werken volgens een opgesteld rooster. Je hebt een coachende stijl van leidinggeven en je bent pragmatisch ingesteld


Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;w
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in opvang/migratiecontext;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring met teams van >10 professionals;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van opvang en vluchtelingen (40 punten).

7. In het bezit van een geldige BHV-certificering (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met gesprekstechnieken/interculturele communicatie (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
10. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werken fee Flextender (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig en verbindend
  • Signaleert hulpvragen en schakelt juiste partijen in
  • Stelt grenzen en bewaakt deze
  • Heeft inzicht in groepsdynamiek en werkt de-escalerend
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie {{01_CV_TE_ONTVANGEN}} CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De {{01_CV_TE_ONTVANGEN}} kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).


Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2.75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referenties.

Werkdagen
De werkdagen zijn maandag t/m vrijdag en worden in onderling overleg afgestemd. Voor deze functie is het meedraaien in de beschikbaarheidsdienst noodzakelijk. Dit betekent dat je ongeveer eens per twee à drie weken draai je van maandag tot maandag een beschikbaarheidsdienst, waarbij je samen met collega’s 24/7 bereikbaar bent.

Nader overeen te komen
Is hybride werken mogelijk:  nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 6 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kan je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kan je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 11 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kan je reageren.