Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldenzaal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Oldenzaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Oldenzaal merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Oldenzaal
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.
De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.
Opdracht
De gemeente Oldenzaal zoekt een ervaren interim Financieel Adviseur Sociaal Domein met hart voor de publieke sector. Je helpt de organisatie bij het maken van verantwoorde keuzes binnen het sociaal domein, met oog voor financiële duurzaamheid én maatschappelijke impact. Je bent scherp, doordacht en weet cijfers te vertalen naar begrijpelijke en onderbouwde adviezen.
Werkzaamheden
- Fungeren als sparringpartner en financieel adviseur voor bestuurders, managers, beleidsmedewerkers en projectleiders;
- Vertalen van cijfers naar heldere inzichten en adviezen;
- Samenwerken in multidisciplinaire teams aan projecten, zoals:
- Nieuwbouw Stadhuis;
- Versterking cultuuronderwijs;
- Integraal plan voor nieuwbouw en verbouwing van scholen;
- Verantwoordelijk voor onderdelen van de P&C-cyclus, waaronder:
- Begroting
- Jaarrekening
- Kadernota
- tussentijdse rapportages
- Ondersteunen van budgethouders en budgetbewakers;
- Initiëren van verbetervoorstellen, gericht op sturing, processen en advisering.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur sociaal domein bij een gemeente;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor nvieau in de richting van bedrijfseconomie , bestuurskunde;
4. Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke P&C cyclus (begroting, jaarrekening, rapportages);
5. Minimaal 32 uur per week beschikbaar gedurende de opdracht;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur sociaal domein bij een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Cognos (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Lias (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met contractbeheer (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met subsidieprocessen (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Vakkundig en adviesvaardig: overtuigend en onderbouwd adviseren;
- Zichtbaar en verbindend: je bent benaderbaar en kunt luisteren en schakelen;
- Oplossingsgericht en zelfstandig: je denkt mee en neemt initiatief;
- Analytisch sterk: je doorziet verbanden en vertaalt deze naar concreet advies.
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe informatie begrijpelijk over te brengen.
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
Gemeente Oldenzaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025, vanaf 12:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.