Projectleider Beleid Opvang en Integratie
Gemeente Zoetermeer
 
Aanvraagnummer
22540
Duur
6 maanden
Opties verlenging
1 maal 6 maand(en)
Uren per week
32 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
WO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
10 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
We zijn een lerende organisatie die openstaat voor innovatie, samenwerking en daadkracht. Je gaat werken binnen de het sociaal domein. Binnen het sociaal domein zorgen we dat beleid niet alleen wordt geschreven, maar ook landt in de praktijk.

Opdracht
Als projectleider opvang en integratie ga je aan de slag met alle beleidsmatige vraagstukken die betrekking hebben op bijzondere doelgroepen binnen het projectteam Ontheemden. Dit team houdt zich bezig met alle beleidsmatige vraagstukken rondom de opvang en integratie van bijzondere doelgroepen zoals statushouders, asielzoekers en Oekraïense ontheemden.

Je levert een belangrijke bijdrage aan het versterken en toekomstbestendig maken van het gemeentelijk beleid op het gebied van:

- Integratie en participatie;
- Onderwijs;
- Wonen/opvang;
- Zorg;
- Werk en inkomen.

Je zorgt samen met collega’s voor de afstemming van bestaande regelingen en het vertalen van (rijks)beleid naar lokale uitvoering.

Je draagt bij aan een goede overgang van crisisnoodopvang naar structurele huisvesting voor de verschillende doelgroepen. Het leveren van een (projectmatige) bijdrage aan het bereiken van een goede doorlopende lijn van (crisis)noodopvang naar wonen door voor verschillende doelgroepen regelingen goed te benutten en te kijken op welke manier de mogelijkheden tot opvang en huisvesting van bijzondere doelgroepen kan worden vergroot.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
4. Minimaal een afgeronde WO-bachelor opleiding;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van huisvesting van kwetsbare doelgroepen waaronder statushouders, AZC-bewoners en/of Oekraïense ontheemden;
7. Een maximaal uurtarief van € 95,- exclusief btw / inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- werkverkeer.

Gunningscriteria
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijk gevoelige dossiers, benoem hier een concreet voorbeeld van (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (25 punten);
11. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken(10 punten);
12. Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Flexibel;
- Communicatief vaardig;
- Zelfstandig;
- Analytisch;
- Verbindend;
- Proactief.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 15 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 08-07: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 10 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.