Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
De waardeketen Rechten en Zekerheid staat voor een effectieve en efficiënte inwinning, vastlegging en informatieverstrekking van zekerheid in eigendom en gebruik en is randvoorwaardelijk voor de stabiele basis in een land. Hiermee zijn wij als Kadaster Nederland een voorbeeld voor andere landen. Binnen deze waardeketen zijn bijna 20 teams werkzaam en wordt gebruikgemaakt van meerdere technieken en klantgroepen.
In eerste instantie wordt de kandidaat ingezet voor het team Everest ten behoeve van het project Kadastrale Kaart Next. Dit project richt zich op het geautomatiseerd leesbaar maken en verwerken van oude landmeetkundige veldwerken, door deze machine-leesbaar en interpreteerbaar te maken en op geodetisch gevalideerde wijze aan elkaar te rekenen en te positioneren.
Voor bovengenoemde toepassing heeft het Kadaster tooling ontwikkeld. Hierbij wordt intensief gebruik gemaakt van machine learning technieken met menselijk tussenkomen. Voor deze toepassing is de bijbehorende infrastructuur in de Azure Cloud ingericht waarbij het team zelf het beheer en de ontwikkeling uitvoert. Leveranciers verwerken de veldwerken en een goede verzend- en ontvangstservice en tooling voor kwaliteitscontrole is noodzakelijk en moeten nog gerealiseerd worden.
De opdracht is om het Everest team te ondersteunen in het ontwikkelen van de nieuw te bouwen tooling en waar mogelijk me te ontwikkelen. Dit doe je samen met teameden vanuit het Kadastrale Kaart Next (KKN) team, dat de bestaande tooling heeft ontwikkeld. Voor beide teams ben je samen met één andere medewerker de expert op het gebied van Azure en Kubernetes. Je brengt deze kennis waar nodig ook actief over op de rest van het team en de afdeling.
Alle teams werken volledig volgens de Agile werkwijze. Business belang en toegevoegde waarde van werkzaamheden zijn bepalend voor de prioritering van alle werkzaamheden binnen de teams. Daarnaast zijn de teams aangesloten bij de Kadaster PI sessies, waarin per kwartaal alle werkzaamheden die verder strekken dan alleen één team ingepland en verdeeld worden. Meerdere teams werken hierin samen om het gehele landmeetkundig proces te ondersteunen en te verbeteren.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- Agile/Scrum;
- Java-frameworks zoals Spring en Hibernate;
- Continuous Integration/Delivery en Maven, Jenkins, SonarQube, Git, Kubernetes, Docker, Jira, Artifactory;
- Python;
- Javascript;
- Webservices, XML, JSON, SOAP, REST;
- Testframeworks zoals Robot;
- Postgress en MongoDB.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
In samenwerking met de IT afdeling van het kadaster zorgdragen voor de borging van een cloud-gebaseerde omgeving (infrastructuur) van waaruit de beoogde uitvoering en verwerking van de digitale oude landmeetkundige veldwerken (schaalbaar) in productie kunnen draaien. De omgeving dient (afgestemd) te voldoen aan de IT architectuur van het Kadaster en uitgangspunten daarbij. Specifieke taken (niet limitatief) :
- Applicatie functies uitschrijven & modeleren;
- Applicatie interfaces definiëren en modeleren;
- Build omgeving verbeteren, build processen optimaliseren;
- IT Omgeving voor de gemaakte oplossingen professionaliseren;
- Verdere ontwikkeling en implementatie van de applicaties voor volautomatische extractie en verwerking van landmeetkundige meetgegevens, met behulp van lerende algoritmes;
- Afhankelijkheden managen met eventueel externe partijen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 110,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4 ;
4. Minimaal een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding;
5. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
6. Minimaal 8 jaar ervaring als Java software engineer;
7. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met Kubernetes;
8. Minimaal 5 jaar ervaring met Tekton en Git;
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met OpenShift;
10. Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met Azure;
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Argo Workflows;
12. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ArgoCD;
13. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met QGISMinimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met PostGIS;
14. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Python;
15. Aantoonbare werkervaring met grootschalige vereffening volgens de MOVE3 standaard.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
16. Je toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (weging 50 punten).
17. Je toont duidelijk aan (max 300 woorden) relevante ervaring met het volgende te hebben: Beoordeling: Hoe meer de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster hoe hoger de score (weging 50 punten).
- Angular;
- Docker;
- Spring;
- Hibernate;
- MongoDB;
- ArcGIS Pro;
- Istio.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Kan snel nieuwe materie oppakken;
- Kan goed samen werken met collega ’s in een Scrum/DevOps team. Beschikt hiervoor over de benodigde soft skills;
- Kan aan de andere kant ook zelfstandig werken, daarbij het team niet uit het oog verliezend;
- Beschikt over de vaardigheden een ander te overtuigen op basis van inhoudelijke argumenten;
- Kan concepten voor de groep toelichten;
- Kan materie in begrijpelijke taal uitleggen aan stakeholders;
- Toont initiatief door zelf met verbetervoorstellen te komen;
- Heeft gedegen kennis van de te gebruiken methoden en technieken en is bereid deze kennis ook te delen met het team;
- Bereid over de eigen grenzen heen te kijken en waar nodig aanpalende werkzaamheden op te pakken;
- Analytisch sterk;
- Pakt dingen snel op;
- Heeft het commitment en de ambitie om boven verwachting te presteren.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Tarief
Maximaal € 110,-
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
- Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
- 1d Detacheringsovereenkomst
- Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 26-05-2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op 28-05-2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.