Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.
132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
De opdracht wordt vervuld vanuit uit Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. Het team zorgt vanuit voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein.
Opdracht
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente.
Transparantie van bestuur staat zeer hoog op de agenda met de uitvoering van de Woo. Ook daarin neem jij een voortrekkersrol als Woo-coördinator en help jij de teams in Alphen met het nemen van een goed besluit. Dit doe je door het geven van gedegen, praktisch en oplossingsgericht juridisch advies. Binnen de gemeente ben jij het aanspreekpunt en de adviseur voor de
afdoening van klachten. Als klachtcoördinator adviseer jij bestuur, management en collega’s hoe met
klachten om te gaan, waarbij je altijd oog houdt voor een informele afwikkeling.
Terzake in het bijzonder de WOO werkzaamheden is er een drietal projecten waarvoor tijdelijk ondersteuning wordt gevraagd:
- Het coördineren van een zeer uitgebreide WOO uitvraag in een politiek-bestuurlijk complexe kwestie. Een deel van het werk wordt momenteel uitbesteed. Inhoudelijke aansturing van dit project is waar het om gaat.
- De WOO uitvoering is goeddeels decentraal. De beweging is de uitvoering te centraliseren. Onderzoek vond al plaats. Na het nemen van de formele beslissing moet hieraan uitvoering gegeven worden in projectvorm.
- Het optimaliseren en verder professionaliseren van de regie op het afwikkelen van klachten en het door ontwikkelen van het beleid.
Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie terzake de projecten en programma’s als hierboven bedoeld.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Maximaal uurtarief van € 100,- exclusief BTW / inclusief fee flextender en reiskosten woon-werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring in juridische advisering omtrent de WOO en projectaanpak
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; (30 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een functie met juridische inhoud op hbo/wo niveau bij een overheidsorganisatie; (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de WOO binnen een politiek-bestuurlijke organisatie; (40 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
- Flexibel;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Analytisch;
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: de top 20 CV’s worden aan de organisatie voorgelegd, met uitzondering die knock out gaan
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De kandidaten worden voorgelegd voor stap 3 in de beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Deze dagen zijn flexibel én hybride in te delen over het aantal gevraagde uren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 2 juni 2025 tussen 14.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 22 mei 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 23 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 27 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.