Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een senior gebiedseconoom op inhuur basis.
Als senior gebiedseconoom werk je in projectverband, zelfstandig of samen met een medior-gebiedseconoom, aan met name particuliere projecten en aantal grondbedrijfprojecten om te komen tot nieuwe toekomstige functies, zoals wonen, werken, winkelen en recreëren.
Je fungeert als het financiële geweten van complexe projecten en hebt goed zicht op de risico’s die er binnen de projecten spelen. Je bent in staat om op strategisch niveau mee te denken over ontwikkelstrategieën van grotere gebiedsontwikkelingen en op een hoger abstractieniveau uitspraken te doen over financiële haalbaarheid van ontwikkelingen zonder daarbij details uit het oog te verliezen.
Je bent een sparringpartner voor met name de andere gebiedseconomen, projectleiders en opdrachtgevers. Samen met de projectleider en jurist voer je onderhandelingsgesprekken om te komen tot (financiële) afspraken om de ontwikkeling mogelijk te maken.
De opdracht mag ook vervult worden door een combinatie van twee senior gebiedseconomen, waarbij elke kandidaat minimaal 16 uur per week beschikbaar is.
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Deelnemen aan projectgroepen.
- Het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties.
- Opstellen van berekeningen voor kostenverhaal.
- Samen met projectleiders onderhandelen met externe partijen.
- Adviseren over ontwikkelstrategieën.
- Meedenken en adviseren over strategische vraagstukken.
- Bijdragen aan kennisontwikkeling binnen de vakgroep gebiedseconomie.
- Gevraagd en ongevraagd adviseren over financiële en strategische vraagstukken bij projecten binnen gebiedsontwikkeling.
- Werkzaamheden in het kader van de P&C cyclus, zoals bijdrage leveren aan het Meerjaren Perspectief Grondexploitaties en het beheer van grondexploitaties.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst;
3. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 juli 2025 beschikbaar;
4. De kandidaat is voor 28 tot 36 uur per week beschikbaar. Indien de opdracht wordt vervuld door een duo, dan is een ieder van de kandidaten voor minimaal 16 uur per week beschikbaar;
5. De kandidaat heeft een afgeronde HBO of WO opleiding;
6. De kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als Planeconoom, waarvan minimaal 5 jaar bij een gemeentelijke overheid;
7. Uurtarief maximale tarief is € 135,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werverkeer en fee Flextender;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie/kleinere gemeente of 100.000+ gemeente (maximaal 30 punten);
- Tot 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied (0 punten).
- 5 tot 10 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie/kleinere gemeente (8 punten).
- 5 tot 10 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een 100.000+ gemeente (16 punten).
- Meer dan 10 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie/kleinere gemeente (24 punten).
- Meer dan 10 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een 100.000+ gemeente (30 punten).
9. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied (maximaal 50 punten);
- Onvoldoende (0 punten)
- Matig (12 punten)
- Voldoende (25 punten)
- Ruim voldoende (37 punten)
- Goed (50 punten)
10. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in de opdrachtomschrijving (maximaal 20 punten).
- Onvoldoende (0 punten)
- Matig (5 punten)
- Voldoende (10 punten)
- Ruim voldoende (15 punten)
- Goed (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Ervaring met strategisch adviseren en onderhandelingen bij complexe gebiedsontwikkelingen;
- Ervaring met het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties;
- Ervaring met P&C cyclus voor het grondbedrijf;
- Ervaring met privaatrechtelijk kostenverhaal en publiekrechtelijk kostenverhaal;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Stressbestendig;
- Toegankelijk en integer;
- Passend binnen het team.
Benodigd aantal professionals
1 of een duo
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever”.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
- Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 7 mei 2025, 09:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op gepubliceerd op donderdag 8 mei 2025 op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09:00 uur . Tot die tijd kunt u reageren.