Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Koninklijke Auris Groep mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Koninklijke Auris Groep . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Koninklijke Auris Groep merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie onderdeel
De Koninklijke Auris Groep (Auris) is de professionele partner van mensen die ondersteuning nodig hebben bij horen, spreken of taal. Auris bestaat uit scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs, ambulante diensten, audiologische centra en zorglocaties.
Auris Ondersteunende Diensten (AOD) is de concern-brede staf en ondersteuning van Auris verdeeld over de vier domeinen HR, Bedrijfsvoering, ICT en Beleid, Onderzoek, Kwaliteit en Innovatie. Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van de organisatie, vooral gericht op financiën, huisvesting, inkoop en centrale ondersteuning. Kijk voor meer informatie over Auris op www.auris.nl.
Opdracht
Wij gaan starten met het vernieuwen van onze corporate website Auris.nl. Voor dit project zijn we op zoek naar een tijdelijke projectmanager online/website. Wij hebben in het team nog de expertise, noch de capaciteit om dit omvangrijke project zorgvuldig van A tot Z te begeleiden.
Ervaring/kennis:
- aantoonbaar ervaring met het begeleiden van websiteprojecten
- Ruime projectmanagent ervaring
- Nauwkeurig en kan goed omgaan met deadlines
- Kennis van (online) customer journey en online toegankelijkheid (bekend met WCAG 2.0 richtlijnen)
- Kennis van development en designprocessen
- Je begrijpt UX/UI design voor websites en webshops
- Ervaring met diverse CMS -en (functioneel)
- Marketingkennis is welkom. Maar geen vereiste
- Proactief en organisatiesensitief
- Bewaken van projectplanningen, deadlines en project coördinatie
- Durft bureau en collega’s aan te spreken op deadlines en samenwerking
Inhoud rol:
- Opstellen van projectplanningen, budgetten en kwaliteitseisen en deze bewaken.
- Coördineren van werkzaamheden die vanuit verschillende teams worden ingevuld, waaronder ICT voor bijvoorbeeld het maken van koppelingen.
- Treed op als projectleider in team waar andere projectleden andere rollen hebben. Projectleider houdt overzicht, bewaakt voortgang en heeft een adviserende rol.
- Aanspreekpunt intern en extern voor dit project.
- Stuurt extern webbureau aan.
- Regelmatig voortgang rapporteren aan leidinggevende
Duidelijke meetbare doelen:
Fase 1
- Opstellen algehele projectplanning i.s.m. webbureau
- Specifieke projectplanning fase 1 en 2 met taken opstellen voor 31-07-2025
- In kaart brengen van in- en externe stakeholders en hun rollen voor 31-08-2025
Fase 2
- Coördinatie, begeleiden en advisering (in- en externe partijen) concept en design fase (deadline 31-12-2025)
Fase 3
- Ontwikkelfase: technische realisatie website en coördineren van redactievoering (deadline 30-04-2026)
Fase 4
- Oplevering product: nieuwe corporate website inclusief scholenwebsites (deadline 30-06-2026)
- Coördinatie van redactievoering, trainingen, bewaken voortgang, advisering go live
Ervaring/kennis:
- aantoonbaar ervaring met het begeleiden van websiteprojecten
- Ruime projectmanagent ervaring
- Nauwkeurig en kan goed omgaan met deadlines
- Kennis van (online) customer journey en online toegankelijkheid (bekend met WCAG 2.0 richtlijnen)
- kennis van development en designprocessen
- Je begrijpt UX/UI design voor websites en webshops
- Ervaring met diverse CMS -en (functioneel)
- Marketingkennis is welkom. Maar geen vereiste
- Proactief en organisatiesensitief
- Kan goed samenwerken
- Durft bureau en collega’s aan te spreken op deadlines en samenwerking
Inhoud rol:
- Opstellen van projectplanningen, budgetten en kwaliteitseisen en deze bewaken.
- Samenwerken met verschillende teams, waaronder ICT.
- Werkt samen met collega’s van Team communicatie 1 senior adviseur en 2 comm medewerkers, die met jou aan dit project werken.
- Aanspreekpunt intern en extern voor dit project.
- Stuurt extern webbureau aan.
- Regelmatig voortgang rapporteren aan leidinggevende
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van websiteprojecten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement;
3. Aantoonbare werkervaring met development en designprocessen;
4. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met UX/UI design voor websites en webshops; (50 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met WCAG 2.0 richtlijnen; (50 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Samenwerken:
Proactief;
Organisatiesensitief;
Nauwkeurig;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal CAO-OOP schaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 12 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Auris heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 25 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 28 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Ligt er al een projectplan, of moet dat nog worden gemaakt? En is er al een ontwerp voor de nieuwe website, of moet die nog worden gemaakt? Of bredere vraag: kunnen ze iets beter aangeven wat de scope van het project is?
Antwoord: Er ligt een projectbriefing en een globale planning, maar het projectplan moet verder worden uitgewerkt samen met de projectmanager. Er is nog geen ontwerp; dat wordt ontwikkeld ná de concept- en strategiefase (september-oktober 2025)
Vraag: Scope
Antwoord: Volledige vernieuwing van de corporate website auris.nl inclusief: Meedenken in de strategie en conceptfase, Bijdragen aan 1 of 2 workshops met collega’s uit het primair proces, Integratie van 17 scholenwebsites, Integratie van cursusaanbod (via LMS-koppeling), Integratie webshop, Kennisbibliotheek, Aanmeldportaal-functionaliteit, Toegankelijk volgens WCAG 2.2
Vraag: De inschatting is gebaseerd op:
Antwoord: De aanwezigheid van 3 communicatiecollega’s en 1-2 ICT-collega’s die actief meewerken. Het feit dat de projectmanager vooral de coördinatie, voortgangsbewaking en afstemming verzorgt en vakinhoudelijke deskundigheid meebrengt ogv realiseren van websites.
Vraag: Indicatie van de startdatum:
Antwoord: Doel: start zo snel mogelijk. Op of na 1 juni 2025, na selectie en contracteren van het webbureau, Start na de zomervakantie is mogelijk, maar niet wenselijk. Er is behoefte om in september 2025 écht te starten. IN de zomervakantie ligt het project wel grotendeels stil vanwege de schoolvakanties.
Vraag: Is er ruimte om vakantie op te nemen gedurende het project? Liggen er al deadlines vast?
Antwoord: Ja, ruimte voor vakantie is er. Auris houdt rekening met schoolvakanties (12 weken per jaar).
Belangrijke deadlines: Conceptontwikkeling: september-oktober 2025, Designfase: november 2025-januari 2026, Bouw- en testfase: februari-april 2026, Livegang: uiterlijk juni 2026.
Vraag: Onder de cv eisen heeft u het over minimaal 2 referenties: Bedoelt u project referenties of referenties over de persoon van een werkgever/ opdrachtgever?
Antwoord: Graag projectreferenties (ervaring met soortgelijke websiteprojecten) en eventueel persoonlijke referenties van vorige opdrachtgevers.
Vraag: Wat is het maximale (meest kansrijke) uurtarief?
Antwoord: Auris werkt met maatschappelijke middelen. Er is enige ruimte, maar tarieven boven de €100 exclusief btw per uur zijn moeilijk passend te maken. Een tarief rond €80-€95 per uur is waarschijnlijk het meest kansrijk.
Vraag: Is hybride werken mogelijk?
Antwoord: Ja, hybride werken is zeker mogelijk. Er zijn wel momenten waarop fysieke aanwezigheid gewenst is, bijvoorbeeld bij kernteamoverleggen of bij specifieke sessies met het webbureau.
Vraag: Wat is de standplaats van de opdracht?
Antwoord: Auris Ondersteunende Diensten. Rotterdam, Ammanplein 2
Vraag: Gaat om een hernieuwing van de bestaande website (front-end?) of een compleet nieuwe website (ook systeem?)
Antwoord: Een compleet nieuwe website, inclusief: Nieuw CMS (keuze samen met webbureau), Nieuwe front-end en back-end, Integratie van nieuwe functionaliteiten.
Vraag: Er wordt hier gesproken over 8-12 uur per week. Is dit écht het maximum aantal uren? Lijkt mij wat weinig voor deze best zware opdracht.
Antwoord: Voor nu wel. Mocht tijdens de uitvoering blijken dat extra inzet tijdelijk nodig is, dan kan in overleg incidenteel opschaling plaatsvinden. Structureel meer dan 12 uur per week past helaas niet in het huidige budget van 2025. In 2026 wordt opnieuw budget aangevraagd voor de doorontwikkeling en realisatie van de website.
Vraag: Welke stad in Zuid-Holland is dit?
Antwoord: Rotterdam
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 1 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.