Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkorganisatie Druten Wijchen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkorganisatie Druten Wijchen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Opdracht
Op 1 januari 2024 is de nieuwe Wet Inburgering (nWI) in werking getreden. Sindsdien is de regie op inburgeraars weer terug bij de gemeente. Hierom zijn wij voor het Team Inkomen en Ondersteuning op zoek naar een consulent inburgering. Als consulent inburgering ben jij de regievoerder en spin in het web tijdens de inburgeringsperiode van nieuwkomers. Je begeleidt hen tijdens hun inburgeringsproces en op de weg naar hun plek in de maatschappij.
Verantwoordelijkheden
- Je voert gesprekken met statushouders om de hulpvraag en de nodige begeleiding in kaart te brengen. De is de
zogenoemde brede intake.
- Je neemt een leerbaarheidstoets af bij de statushouders.
- Je bewaakt het inburgeringstraject en motiveert statushouders om te voldoen aan de inburgeringsplicht.
- Je adviseert statushouders bij het kiezen van geschikt inburgeringsonderwijs en verzorgt de aanmelding bij de
onderwijsinstelling. Je maakt afspraken en stelt het tijdspad vast in een Plan Inburgering en Participatie (PIP).
- Je legt de focus op de zelfredzaamheid van de statushouders/inburgeraars, ondersteunt en past maatwerk toe waar
nodig.
- Je gaat een intensieve samenwerking aan met interne en externe partijen en onderhoudt deze contacten.
- Je verwijst statushouders door, en/of werkt samen met, bijvoorbeeld het Sociaal team, het WerkBedrijf Rijk van Nijmegen
of de Participatiecoach.
- Je zorgt voor objectieve rapportages en correcte administratieve notaties in het cliëntvolgsysteem (Suites).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inburgering binnen een gemeente;
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding hbo bachelor;
5. Aantoonbare werkervaring met Suite4SD (benoem dit duidelijk in het cv waar dit opgedaan is).
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inburgering binnen een gemeente (35 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025, voor 20 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de Wet Inburgering en de regelgeving rondom inburgering en integratie (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
9. Aantoonbare kennis van de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
In het selectiegesprek wordt geverifieerd of de voorselectie van de kandidaat juist blijkt (werkervaring en specifieke kennis).
De kandidaten worden beoordeeld op de in het functieprofiel gestelde competenties, zoals te lezen in de omschrijving van
de werkzaamheden.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9/10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 april 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk opvrijdag 17 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 9 april 2025, 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.