Parkeermanager
Gemeente Nieuwegein
 
Aanvraagnummer
20762
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
28 april 2025
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
31 March 2025
Eindtijd
16:33 uur

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
1. Advies herinrichting Parkeerbedrijf Nieuwegein
2. Verbeteren en beschrijven processen en producten
3. Management gereguleerd parkeren Nieuwegein (garage en straat)

Ad 1 Advies herinrichting Parkeerbedrijf Nieuwegein
- Adviseren over inrichting Parkeerbedrijf (personeel + operatie)
- Adviseren over communicatie Parkeren Nieuwegein
- Adviseren over optimale tariefstelling betaald parkeren
- Adviseren over vastlegging en archivering

Ad 2 Procesverbetering
- In kaart brengen alle taken van Parkeerbedrijf
- beschrijven proces en producten parkeermanagement
- proces in control: opstellen volledige handleiding parkeermanagement, inclusief jaarplanning
- aanbrengen structuur in werkzaamheden
- exploitatie in control: opstellen maandelijkse rapportage aan de hand van uitgangspunten parkeerexploitatie;
- transparant maken parkeren: maken jaarplan met relevante doelstellingen en kpi’s en aan de hand hiervan maandelijks rapporteren;
- voorstel maken met inhoudelijke en financiële verbeteringen;
- contractbeheer verbeteren met als doel alle contracten met betrekking tot gereguleerd parkeren inzichtelijk te maken;
- adviseren over aanpassen lopende contracten, initiëren eventuele aanbestedingen .

Ad 3 Management gereguleerd parkeren Nieuwegein (garage en straat)
- Tijdelijk uitvoeren operationeel management parkeren tot aanstellen nieuwe vaste parkeermanager;
- Bewaking en verbetering kwaliteitsniveau parkeergarages binnen de inhoudelijke en financiële kaders;
- Contractmanagement lopende contacten, waaronder Parkeerservice;
- Waar nodig aanbesteding initiëren en uitvoeren, in ieder geval voor PMS (Parkeermanagementsytsteem);
- Aanspreekpersoon nieuwe ontwikkelingen, voorbereiding/doorgeleiding beantwoording vragen;
- Actieve monitoring vraag/ ontwikkelingen/inkomsten/aantallen bezoekersaantallen maandelijkse analyse en rapporteren voortgang/afwijkingen;
- Actieve monitoring en bewaken budget: Monitoring kwartaaluitgaven tbv bestuur/P&C i.s.m. financieel collega, komen met verbetervoorstellen;
- Voorbereiding afsprakenkader parkeeropgaven Nieuwegein, in het bijzonder het optimaal benutten van de aanwezige parkeercapaciteit;
- Actieve samenwerking medewerker parkeervastgoed, financiën, beleidsmedewerker mobiliteit en team City;
- Actieve samenwerking met externe stakeholders, zoals beheerder Cityplaza
- Contactpersoon voor wethouder Mobiliteit en Verkeer voor gereguleerd parkeren;
- Operationeel managen van gereguleerd-parkerengerelateerde zaken, o.a; PMS (parkeermanagement systeem), uitgifteplafonds vergunningen, straatparkeren, handhaving.
- Voorstel maken voor nieuwe bestuurlijke stukken zoals parkeerverordening, parkeerbelastingverordening, besluit betaald parkeren, tariefstelling
- Inwerken nieuwe (vaste) parkeermanager

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot Parkeermanagement in de afgelopen 3 jaar;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

Gunningscriteria (weging)
3. Uiterlijk beschikbaar op 28 april 2025 voor 24 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (25 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Parkeermanager in de afgelopen 6 jaar (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het werken als parkeermanager bij een middelgrote (M50)-gemeente (30.000-80.000) (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Stevige persoonlijkheid;
- Integraal denker (denken in oplossingen);
- Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk;
- Eigenaarschap;
- Politiek bewust;
- Ondernemerschap;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 april 2025 tussen 9:00 en 12:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

     - Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.

     - Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.