Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwartewaterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwartewaterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: kwaliteit, menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, dienstbaarheid en sterke samenwerking.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Adviseur Inkomen, Minimabeleid en Schulddienstverlening
Je ziet het resultaat van je werk terug in de hele gemeente en dat maakt je trots. Als adviseur inkomen, minimabeleid en schulddienstverlening sta je dan ook dicht op de inwoners. En met jouw regelingen, voorzieningen en activiteiten bied je de beste hulp. Dat kan doordat er binnen de gemeente Zwartewaterland nauw contact is en ook met externe partijen de lijntjes kort zijn.
De verantwoordelijkheid voor het adviseren van het bestuur over jouw thema’s draag jij met verve. Het gemeentelijke beleid op het gebied van inkomen, minima en schulddienstverlening maken en uitvoeren is jouw dagelijkse praktijk. Jij ziet wat er gebeurt in de samenleving en vertaalt dat naar adviezen voor het bestuur, de wethouders en de gemeenteraad. En natuurlijk adviseer je over wat er nodig is en hoe we dat samen moeten realiseren voor de inwoners van de gemeente. Je richt de dienstverlening in en zorgt dat de uitvoering gedaan kan worden. Soms ben je daardoor ook een beetje projectleider en die combinatie past perfect bij jou. Kortom, je:
- Schrijft college- en raadsvoorstellen en adviseert het management en het bestuur;
- Treedt op als projectleider naar interne en externe partners als het gaat om de uitvoering van het minima- en schulddienstverleningsbeleid;
- Vangt signalen van landelijke wetgeving of zaken op het gebied van minimabeleid en schulddienstverlening op en hier ga je mee aan de slag;
- Levert op jouw terrein een bijdrage aan de gemeentelijke P&C cyclus ( planning & control) en analyseert, onderzoekt en duidt trends en ontwikkelingen;
- Treedt op als inkoper en contractbeheerder voor voorzieningen binnen het taakveld;
- Vormt een verbinding met andere aanpalende beleidsterreinen binnen het sociale domein en andere afdelingen;
- Geeft samen met het gehele beleidsteam invulling aan het preventiebeleid en draagt bij aan een integrale visie op het Sociaal Domein.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, zoals bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening of in een juridische richting;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridische kwaliteitsmedewerker / juridisch adviseur sociaal domein binnen een gemeente;
4. Aantoonbare kennis van de Participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridische kwaliteitsmedewerker / juridisch adviseur sociaal domein binnen een kleine tot middelgrote gemeente (tot 100.000 inwoners) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de de gemeentelijke P&C cyclus binnen het sociaal domein (25 punten);
7.Aantoonbare werkervaring in het werkveld van inkomen-, minima en schulddienstverleningals beleidsadviseur i.v.m. het opstellen van college/raadsvoorstellen en verordeningen. (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met integrale visie op het Sociaal Domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (25 punten).
9. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van uitvoeringsprocessen (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Creatief/out of the box denken;
- Pragmatisch;
- Pro-actief;
- Enthousiasme;
- Oplossingsgericht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 april 2025 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 28 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 31 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 28-3: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.