Processpecialist
Provincie Overijssel
 
Aanvraagnummer
20706
Duur
30 april 2025
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
28-36 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m. (voorkeur 1 mei 2025)
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
04 April 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Je werkt mee aan ons ‘Continu verbeterprogramma’. Hierbij hou je je bezig met het fundament voor onze informatievoorziening. Jouw focus ligt op het beschrijven en optimaliseren van al onze processen. De procesbeschrijvingen gebruiken we om continu te verbeteren en voor het inrichten van een controle raamwerk voor onder andere; risicobeheer, informatieveiligheid, privacy en archivering.
Binnen het procestraject ga je samenwerken met vele stakeholders binnende provincie. 
 
Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering, een onderdeel van de eenheid Bedrijfsvoering. De eenheid zorgt ervoor dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale kernopgaven.

Opdracht
Op dit moment is de provincie Overijssel bezig om alle processen te beschrijven en vast te stellen.  

Zij wil inzichtelijk hebben: 

  • welke informatie wordt verwerkt.
  • hoe deze informatie door de organisatie beweegt.
  • wat er precies mee wordt gedaan.
  • en wie daartoe toegang zou moeten hebben.

Dit inzicht is voor de provincie noodzakelijk om de juiste beveiligingsmaatregelen te kunnen treffen. 

De provincie Overijssel wil meer vaart maken om processen inzichtelijk te krijgen voor de gehele organisatie. In een op te zetten traject (waar jij onderdeel van zult zijn) wil het de volgende korte en lange termijndoelen bereiken. 

Korte termijndoel is uitwerken van: 

  • Bedrijfskritische processen
  • Sturende processen
  • IT beheer processen 

Alle processen zijn; 

  • geïnventariseerd, (volledig) beschreven en vastgesteld.
  • gemodelleerd conform een standaard wijze/applicatie van de provincie.
  • bijgewerkt door de proceseigenaren die de verantwoordelijkheid hiervoor nemen.  

De kernprocessen zijn bepaald en vast-gesteld. Per proces is een inventarisatie gemaakt van de digitale kroonjuwelen, een risicoanalyse uitgevoerd en zijn eventueel mitigerende maatregelen getroffen.  

Lange termijndoel is: 

  • Een basis creëren voor het bepalen van BIV-P classificatie en NIS2/BIO compliance/ cybersecurity implementatie. 
  • Meewerken aan verder professionaliseren van procesmanagement binnen Overijssel. 

Als processpecialist word je medeverant-woordelijk voor het implementeren van de methodiek voor procesbeschrijving en modellering binnen de provincie Overijssel.  

Je begeleidt de eenheden bij het actualiseren van het proces en stelt hiervoor de beschrijvingen op.  

Je bent verantwoordelijk voor: 

  • adviseren omtrent de passende methodiek en standaard voor procesbeschrijving en -modellering.
  • uitvoeren van procesanalyses en het in kaart brengen van complexe processen.
  • identificeren van verbeter- en knelpunten in bestaande processen.
  • adviseren van management en andere stakeholders over procesoptimalisatie.
  • zorgdragen voor de documentatie en communicatie van procesbeschrijvingen en het vastleggen binnen Mavim.
  • samenwerken met verschillende afdelingen om ervoor te zorgen dat proces-beschrijvingen nauwkeurig en up-to-date zijn/blijven.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbaar aanvullende training/cursus op het gebied van procesbeschrijving en/of modellering;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als procesbeschrijver of modelleur;
5. Aantoonbare werkervaring met procestools (vermeld dit expliciet in het cv).

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met Provinciale Enterprise Referentie Architectuur (PETRA), Nederlandse Overheids Referentie Architectuur (NORA) en de Mavim applicatie voor bedrijfsprocesbeheer en transformatieprojecten (30 punten);
7. Aantoonbaar diploma/certificaat van 1 of meerdere; BIV-classificatie, BPMN en of Lean, Six Sigma (15 punten);
8. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als procesbeschrijver of modelleur binnen een overheidsinstelling (20 punten);
9. Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt waarom hij/zij deze opdracht wil doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk maakt (10 punten);
10 Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt twee opdrachten die hij/zij heeft uitgevoerd en die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Per  genoemde opdracht beschrijft hij/zij op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, de verantwoordelijkheden, het behaalde resultaat en de verrichte werkzaamheden (15 punten);
11. Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (10 punten) 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
1. Communicatieve vaardigheden
2. Analytische vaardigheden
3. Proactieve houding
4. Probleemoplossend vermogen 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9-10 (afhankelijk van kennis/ervaring). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij (in onderling overleg)
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 april 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 31 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 31-03: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.