ZonMw
Met kennis werken aan een goede gezondheid voor iedereen en daarmee bijdragen aan vernieuwing in zorg, gezondheid en welzijn. Dat betekent werken bij ZonMw.
ZonMw ontwerpt programma’s en financiert gezondheidsonderzoek en zorginnovatie, stimuleert het gebruik van de ontwikkelde kennis én signaleert waar kennis nodig is. Wij ondersteunen de gehele kennisketen; van fundamenteel, praktijkgericht- en actieonderzoek tot de projectmatige implementatie en opschaling van innovaties.
ZonMw verbindt mensen en organisaties op relevante maatschappelijke en wetenschappelijke vraagstukken die van invloed zijn op gezondheid, zorg en welzijn. We werken nauw samen met onder andere onderzoekers, zorgverleners, beleidsmakers, cliënten en burgers. Want alleen samen kunnen we het verschil maken. Onze hoofdopdrachtgevers zijn het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).
Bij ZonMw werken zo’n 600 mensen in de programma-afdeling, de stafafdelingen beleid, advies & strategie, en bedrijfsvoering. De afgelopen jaren is ZonMw sterk gegroeid in omvang. Samen met een veranderende omgeving vragen deze ontwikkelingen om een doorontwikkeling van de organisatie, met grote veranderingen op het gebied van IT.
Eind 2022 is de digitale strategie van ZonMw vastgesteld. ZonMw maakt een transformatie door naar een datagedreven organisatie. Eind 2023 is de referentiearchitectuur van ZonMw vastgesteld en sinds 2024 wordt actief gewerkt onder architectuur. ZonMw heeft de rol van IT architect belegd bij de informatiemanager(s) die samenhang en afhankelijkheden bewaken, evenals het werken onder architectuur. Voor specifieke (solution) architectuurvraagstukken wordt externe expertise betrokken. Door de enorme veranderopgave die momenteel speelt en de relatief nieuwe manier van werken onder architectuur, is behoefte aan tijdelijke versterking van een enterprise architect.
Opdracht
- Beheren en verbeteren van de ZonMw Referentie Architectuur;
- Begeleiden en het opstellen van een Project Start Architectuur (PSA) bij nieuwe projecten of aanbestedingen;
- Projectleiders en I&A afdeling ondersteunen bij het werken onder architectuur door deelname aan de Architectuurboard en het op verzoek assisteren van de projectleiders;
- Bijhouden van architectuurbesluiten in het Architectuur Register;
- I&A Informatiemanager(s) ondersteunen en adviseren;
- I&A Manager ondersteunen bij vraagstukken die o.a. liggen op het het vlak van de IT Roadmap en nadere uitwerking van de digitale strategie;
- I&A Service Manager ondersteunen bij inrichten / standaardiseren beheerprocessen.
Competenties:
- uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling);
- gestructureerd: je houdt het overzicht en werkt consciëntieus;
- analytisch;
- daadkrachtig, resultaat- en oplossingsgericht;
- praktisch organiserend vermogen.
Knock-out criteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als enterprise architect;
3. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een enterprise architectuur. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
4. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van organisaties in werken onder architectuur. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
5. Aantoonbare kennis van Draw.io, benoem in het CV waar dit is opgedaan.
6. Aantoonbare kennis van marktontwikkelingen gerelateerd aan IT landschap en architectuur. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
7. Een maximum uurtarief van €155,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Aantoonbare werkervaring als architect binnen het domein van de moderne werkplek (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring binnen het domein van IT-outsourcing (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring als architect binnen het domein van data & AI (25 punten);
11. Leverancier is een gerenommeerde organisatie met een breed aanbod aan diensten en klanten. Geef in het CV een korte introductie van de organisatie en het werkveld. Zonder deze introductie worden de punten voor dit criterium niet toegekend (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde bovenstaande criteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. Er is een maximaal uurtarief op deze opdracht van toepassing. Het maximale uurtarief is EUR 155,- excl. btw, maar inclusief woon-werkkosten en Fee Flextender.
Cv-richtlijnen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: in onderlinge afstemming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 7 april 2025, van 09:00 uur tot 13:00 uur. Eventuele tweede gesprekken behoren tot de mogelijkheid. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- ZonMw verzoekt tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
- ZonMw verzoekt tot het aanleveren van een Verklaring Omtrent Gedrag;
- Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding.
Meer informatie
Vragen kun je indienen tot donderdag 27 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 28 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen over de procedure kunt je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Worden de werkzaamheden op locatie uitgevoerd, of mag er ook hybride gewerkt worden?
Antwoord: Op locatie of hybride is allebei prima en afhankelijk van wat het vraagstuk vraagt. Dus er is wel flexibiliteit gewenst om zelf in te schatten wat het beste is voor een specifiek vraagstuk. De verantwoordelijkheid om dat in te schatten ligt bij de architect zelf, in overleg met de mensen waarmee samenwerkt uiteraard.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.