Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters.
Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.
Opdracht
Je houdt je bezig met taken op het gebied van applicatiebeheer, functioneel beheer, technisch beheer en het oppakken van (kleine) ict projecten. De opdracht staat tijdelijk uit en geldt als overbruggingsperiode totdat we een collega op de vacante plek hebben gevonden .
Een belangrijk deel van de rol bestaat uit applicatiebeheer en functioneel beheer. Omdat bijna alle applicaties zijn ondergebracht bij de leveranciers of bij de ICT dienstverlener SSC-ONS, en daarnaast veel uitvoeringstaken zijn uitbesteed, zoeken we voor onze eigen applicaties een generieke applicatie- en functioneel beheerder. Je voert het beheer uit over verschillende applicaties. Tevens pak je kleine ICT projecten op op het moment dat ze zich voordoen. Voor de gegevensdistributie ben jij tevens de gegevensbeheerder. Daarnaast vertaal je ontwikkelingen en gebruikerswensen naar concrete voorstellen en zorg je mede ervoor dat deze ook geimplementeerd worden. Samen met je collega beheer je de applicaties die we wel in eigen beheer houden en ben je de schakel tussen de organisatie en leveranciers en onze samenwerkingspartners (onder andere SSC-ONS) en voor het doorgeven en verhelpen van technische verstoringen. Verder richt je je op het beheer van de gegevensmagazijn zodat gegevens op de juiste manier gedeeld worden binnen de eigen organisatie.
Achtergrond van de opdracht:
Vanaf dit jaar werken we samen met SSC-ONS op het gebied van ICT. De afgelopen periode heeft in het teken gestaan van de ICT overdracht naar SSC-ONS. We bouwen nu verder aan de interne ICT organisatie. We starten binnenkort een reguliere werving voor deze rol. Tot die tijd werken we met tijdelijke invulling.
Wie ben jij: Je hebt tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van een applicatiebeheer en functioneel beheer. Je hebt ook affiniteit met technisch beheer. Je beschikt over een relevante ICT opleiding op MBO niveau aangevuld met cursussen op het gebied van applicatiebeheer en functioneel beheer.
De rol vraagt van jou om op onderzoek uit te gaan, goed de vraag te analyseren, te luisteren naar de behoeften, samen te werken en vooral ook gewoon door te doen. Je overziet het brede ICT domein en kunt deze plaatsen in het perspectief van Ommen. Naast samenwerken ben je ook goed in staat om zelfstandig te werken. Je bent op de hoogte van relevante ICT ontwikkelingen en je bent meer een generalist dan een specialist.
Hybride werken is in overleg mogelijk, maar wel wenselijk dat de kandidaat het merendeel van de week op kantoor in Ommen kan werken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde mbo niveau 4 in de richting van informatica / ict;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beheerder ict;
3. Aantoonbare afgeronde cursus applicatiebeheer;
4. Aantoonbare afgeronde cursus functioneel beheerder;
5. Beschikbaar voor minimaal 28 uur en maximaal 36 uur gedurende de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingen.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beheerder ict binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Beschikbaar voor 3 dagen werken op kantoor in Ommen (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het beheren van applicaties (35 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met technisch beheer (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het beheer van de gegevensmagazijn (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden;
- Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken;
- Onderzoek uit te gaan, goed de vraag te analyseren, te luisteren naar de behoeften, samen te werken en vooral ook gewoon door te doen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot en met vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 21 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 24 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 21-3: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 26 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.