Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Het Sociaal Wijkteam (SWT) is een vooruitstrevende afdeling binnen het sociaal domein die inwoners ondersteunt op het gebied van Wmo, jeugd, participatie en leerplicht/doorstroompunt. Met ongeveer 250 medewerkers is het SWT een dynamische en innovatieve afdeling van de gemeente Zwolle. Momenteel werken we aan een professionaliseringsslag waarbij data een cruciale rol speelt. Tot nu toe huurden we data-analisten in, maar vanwege het strategische belang wordt een eigen datateam opgezet.
Opdracht
Als data-analist bij het Sociaal Wijkteam van de gemeente Zwolle speel je een belangrijke rol in het datateam Sociaal Domein. Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van data tot waardevolle inzichten die bijdragen aan de doelen van het Sociaal Wijkteam. Je helpt de collega's bij het duiden van inzichten uit data.
In deze rol werk je nauw samen met een scrummaster (voor een vlot ontwikkelproces), analytics translators (die de behoeften van de afdeling vertalen naar data-opdrachten en gebruikers van data adviseren) en data stewards (die de databronnen en datakwaliteit beheren). Je draagt ook bij aan de organisatiebrede ontwikkeling van datagedreven werken, dat door de afdeling Informatievoorziening wordt getrokken. Momenteel wordt bijvoorbeeld een datawarehouse (dataplatform) ingericht, waarover je vanuit de behoeften van het sociaal domein advies zult uitbrengen.
Dit doe jij
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
- Data verzamelen, opschonen en voorbereiden: je identificeert welke data nodig is om specifieke vragen te beantwoorden en verwerkt de gegevens zodanig dat ze een antwoord geven op de gestelde vragen.
- Rapporten en dashboards bouwen en automatiseren: je presenteert de gegevens op een duidelijke en bruikbare manier. Je houdt dashboards up-to-date, spoort fouten op en lost deze op.
- Zakelijke vragen beantwoorden met data: je beantwoordt vragen met behulp van data.
- Data beheren en kwaliteit waarborgen: je draagt bij aan de monitoring van de datakwaliteit.
- Beheer en doorontwikkeling: Je bent onderdeel van een vast datateam voor beheer en doorontwikkeling. Je hebt kennis van het achterliggende datamodel en de betekenis van de weergegeven inhoud. Je beheert gebruikerstoegang en ondersteunt hen bij vragen.
- Advisering over dataplatform: je adviseert over de inrichting van het datawarehouse (dataplatform) in relatie tot de behoeften van het SWT om optimaal gebruik te kunnen maken bij de ontwikkeling van dashboards.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde wo master opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een instelling in het gemeentelijke sociale domein;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met statistiek én data;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als data-analist;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en beheren van een forecastmodel uitgaven Wmo / Jeugdwet.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een instelling in het gemeentelijke sociale domein (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als data-analist binnen een instelling in het gemeentelijke sociale domein (35 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Power BI, SQL én DAX (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met met advisering over dataplatforms of datawarehouses (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Dashboardontwikkeling en -beheer;
- Communicatieve- en presentatievaardigheden;
- Analytische vaardigheden;
- Zelfstandigheid;
- Kennis van datamanagement;
- Advies vaardigheden;
- Samenwerkingsvaardigheden;
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden;
- Nauwkeurigheid en oog voor detail;
- Goede presentatievaardigheden en het vermogen om complexe informatie helder uit te leggen;
- Proactieve en initiatiefrijke houding: je hebt creatieve ideeën voor analyse en visualisaties. Tegelijk weet je de benodigde tijdsbesteding voor dataopdrachten goed in te schatten en draagt zorg voor goed verwachtingsmanagement richting opdrachtgevers.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
(Vaste uren zijn 32 uur, maar zullen afnemen in de loop van de tijd doordat het werk uiteindelijk overgenomen zal worden door een vaste medewerker).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden zo spoedig mogelijk gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 21 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 24 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 21-3: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 26 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.