Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Raalte mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Raalte. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.
Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?
Opdracht
Het is belangrijk voor een gemeente om goed verzekerd te zijn tegen aansprakelijkheid, denk aan bescherming tegen financiële risico’s, tegen claims door schades in de openbare ruimtes, infrastructuur en diensten, maar ook als werkgever om je werknemers te beschermen tegen de financiële gevolgen van ongevallen tijdens werkgerelateerde activiteiten. We willen claims adequaat afhandelen en daarmee onze verantwoordelijkheid tonen.
Als vakspecialist verzekeringen licht je onze huidige verzekeringsportefeuille door en adviseert ons in het afsluiten of opzeggen van verzekeringen. Je zorgt dat de processen rond aansprakelijkheid helder zijn en dat de medewerkers in de lijn eigenaarschap tonen. Je fungeert als centraal coördinatiepunt. Ondertussen handel je in samenwerking met de juridisch adviseur claims af die bij ons worden ingediend of je ondersteunt de verantwoordelijke collega. Je bent de contactpersoon voor onze gemeente naar onze verzekeraars.
Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringpartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering.
Tenslotte verzamel en analyseer je relevante gegevens om deze om te zetten in sturingsinformatie.
Zo zien we jou
Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van verzekeringen. Je hebt een scherp oog voor detail en kunt complexe verzekeringsvraagstukken doorgronden. Je bent in staat om helder en effectief te communiceren met zowel interne als externe stakeholders. Je neemt initiatief en zoekt actief naar mogelijkheden om processen te verbeteren. Je werkt goed samen met collega’s en externe partijen om tot de beste oplossingen te komen. Je weet wanneer een verzekeringskwestie vraagt om extra juridisch advies en voelt aan wanneer er sprake is van een precaire situatie.
Daarnaast ben je oplossingsgericht en beschikt over een mensgerichte communicatie. Je bent iemand met positieve energie, die onze Sallandse mentaliteit kent en goed kijkt, luistert en doorvraagt naar wat iemand wil bereiken. Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler die gaat voor het gezamenlijke resultaat.
Taken en verantwoordelijkheden:
Verzekeringsportefeuille doorlichten en beheren:
Als vakspecialist verzekeringen licht je onze huidige verzekeringsportefeuille door en adviseer je ons over het afsluiten of opzeggen van verzekeringen. Indien nodig organiseer en begeleid je aanbestedingen.
Procesoptimalisatie:
Je zorgt dat de processen rond aansprakelijkheid helder zijn en dat de medewerkers in de lijn eigenaarschap tonen.
Coördinatie en afhandeling:
Je fungeert als centraal coördinatiepunt. In samenwerking met de juridisch adviseur handel je claims af die bij ons worden ingediend of ondersteun je de verantwoordelijke collega.
Contactpersoon:
Je bent de contactpersoon voor onze gemeente naar onze verzekeraars.
Kwaliteitsbewaking:
Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringpartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering.
Analyse en rapportage:
Je verzamelt de verschillende gegevens rondom de verzekeringen, claims, risico’s e.d. en analyseert en zet het om in sturingsinformatie. Hierover rapporteer je naar het management.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als vakspecialist/adviseur verzekeren;
4. ’Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met wetgeving op het brede terrein van verzekeren (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met advisering op gebied van verzekeren en doorlichten van verzekeringsportefeuilles, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
7. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (25 punten)
a. Minimaal 0-2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (0 punten)
b. Minimaal 3-4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (15 punten);
c. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (25 punten).
9. Uurtarief maximaal €110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Oplossingsgerichtheid;
- Juridisch inzicht;
- Communicatieve vaardigheden;
- Samenwerken;
- Mensgerichte communicatie;
- Oog voor detail;
- Initiatief nemen;
- Betrouwbaarheid;
- Organisatievermogen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval woensdag en vrijdag om de week
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 maart 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 18 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 19 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.