Beleidsmedewerker Sociaal Domein/ Jeugd
Gemeente Midden-Delfland
 
Aanvraagnummer
20505
Duur
3 maanden
Opties verlenging
3 maal 3 maand(en)
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 april 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
31 March 2025
Eindtijd
17:00 uur

Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

We staan open voor ideeën
Wij worden enthousiast van inwoners, ondernemers en collega’s met ideeën. Onze insteek is: ‘Ja, tenzij’. We denken graag samen na over onze gemeente. We houden ervan als iemand een andere kijk heeft op de zaken. Zo blijven we ons ontwikkelen.

Opdracht
Vanwege een vacature met het taakaccent jeugd, zijn we op korte termijn op zoek een allround beleidsmedewerker die de komende periode voorliggende zaken kan oppakken.     
Team beleid van de afdeling Samenleving en Dienstverlening is een beleidsteam van 10 medewerkers. Team beleid is een hecht team, waarin collega’s elkaar waar nodig ondersteunen. Gezamenlijk is het team verantwoordelijk voor de beleidsmatige werkzaamheden op het gebied van het gehele sociale domein (onderwijs, jeugd, werk, cultuur, zorg, welzijn, sport, etc.). Vanwege de breedte van de takenpakketten, is de inhoudelijke meer gedetailleerde kennis op de dossiers veelal geconcentreerd bij de betreffende beleidsmedewerker. De rol van beleidsmedewerker is bij ons heel breed. Je ontwikkelt lokaal beleid op de onderwerpen uit je functie. Daarvoor onderhoud je contacten in het veld, heb je nauwe contacten met de collega’s in de uitvoering, met onze bestuurders, met maatschappelijke organisaties en met je collega’s in het team. Je reageert op trends en signalen, en weet die om te zetten tot bestuurlijke adviezen en concrete acties.

Het zal primair gaan om werkzaamheden op de gebieden jeugdbeleid.   
Wij zoeken een aanpakker, die er niet tegenop ziet om breed in het taakveld jeugd te acteren en ergens ‘in te duiken’.
Type werkzaamheden:

  • Beleidstaken: advisering, participeren in (regionale) overleggen
  • Accounthouderschap: subsidie-afspraken maken en afwikkelen
  • Bestuurlijke ondersteuning: annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen.
  • Voorkomende zaken: vragen vanuit het veld.

Gespecificeerd naar inhoudelijke thema’s:
Jeugdbeleid:
Je gaat in deze functie aan de slag met thema’s jeugdzorg, jeugdgezondheidszorg, jongeren en preventief jeugdbeleid. Je bent verantwoordelijk voor gemeentelijk beleid, maar participeert ook actief in onze regionale samenwerking bij de inkoop van jeugdzorg. Je vertegenwoordigt de gemeente in het programmateam Jeugd Haaglanden, waar de regionale beleidszaken met onze collega-gemeenten worden afgestemd. Tenslotte ben je de accounthouder van de gemeente voor een aantal gesubsidieerde organisaties en contractpartners.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring met Jeugdbeleid;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Beschikbaar per 1 april 2025, voor gemiddeld 16 uur per week;
5. Een maximum uurtarief van € 115,- excl btw en incl Fee Flextender en Reiskosten woon-/werkverkeer;

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Jeugd(hulp) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke ondersteuning zoals annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/ kwaliteitsmedewerker/ beleidsmedewerker binnen het sociaal domein van een overheidsinstelling (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-      analytisch en praktisch;
-      snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
-      overtuigingskracht;
-      netwerken;
 -     bestuurlijke sensitiviteit.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagochtend 19 maart tot 14 uur en vrijdagmiddag 21 maart vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 13 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 14 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 13-03: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 17 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.