Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie Utrecht merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
Als coördinator planning en control (P&C) ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces van de jaarrekening. Je zorgt dat de jaarrekening tijdig en met goede kwaliteit opgeleverd wordt. Je maakt werkbare planningen, zorgt voor betrokkenheid van de juiste collega’s, bewaakt de voortgang, kwaliteit en begeleidt het bestuurlijk proces tot vaststelling in Provinciale Staten. Je zorgt ervoor dat collega’s op de hoogte zijn van hun verantwoordelijkheden en stuurt indien nodig bij. Je geeft inhoudelijke richting en sturing aan de financiële kaders richting de financials. Als sparringpartner ondersteun je collega’s bij complexe vraagstukken. Je voert verbeteringen door die gedurende het proces van de jaarrekening aan het licht zijn gekomen.
Te behalen resultaten:
- Tijdige afronding van de jaarrekening
De jaarrekening wordt op tijd en volgens de afgesproken planning opgeleverd, zodat deze voldoet aan wettelijke eisen en binnen de gestelde kaders naar Provinciale Staten wordt gebracht.
- Oppakken verbeterpunten uit het jaarrekeningproces
Verbeteringen die tijdens het jaarrekeningproces zijn geconstateerd oppakken en implementeren
- Kwaliteit en consistentie van de financiële rapportages
De jaarrekening voldoet aan de wettelijke financiële normen, zoals BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en andere relevante regelgeving, en is inhoudelijk consistent en controleerbaar.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO bachelor niveau zoals bedrijfseconomie, finance & control of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de coördinatie van P&C producten voor de gehele organisatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen een non-profit organisatie met meer dan 500 medewerkers die meerdere bestuurslagen kent. Benoem het aantal medewerkers van deze organisatie duidelijk in het CV;
4. Aantoonbare werkervaring met de actuele wet- en regelgeving zoals de Besluit begroting en verantwoording (BBV) of het Besluit accountantscontrole decentrale overheden.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de coördinatie van P&C producten voor de gehele organisatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (40 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de coördinatie van de jaarrekening. Benoem dit duidelijk in het CV (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SAP S/4HANA, Lias en PowerBI (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
A. Competenties
Persoonlijke eigenschappen
1. Je bent een verbinder die actief de samenwerking opzoekt en mensen weet te verbinden aan het behalen van de doelen in de P&C Cyclus.
2. Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid.
3. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig.
4. Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.
5. Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit.
B. Vaardigheden
1. Je hebt sterke analytische vaardigheden en kan hoofd en bijzaken goed onderscheiden.
2. Je bent positief kritisch en besluitvaardig.
3. Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend.
4. Je hebt een zelfstartend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht.
5. Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden.
C. Kennis
1. Kennis van overheidsfinanciën (BBV, BADO etc) en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
2. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten.
3.Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en PowerBI.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 maart 2025, van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 12-3: Er zijn geen vragen gesteld over deze procedure.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.