Projectleider ICT
Montfoort
 
Aanvraagnummer
20457
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
18 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Utrecht
Einde inschrijfdatum
31 March 2025
Eindtijd
12:50 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.    

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Je voert namens de gemeente Montfoort ICT-projecten uit waarbij je de verantwoording hebt over het gehele project; van opstartfase tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie en de adoptie door de organisatie.

Projecten waar je mee aan de slag gaat zijn de implementatie van de Digitale Handtekening binnen de werkprocessen van de gemeente Montfoort, de aanschaf en implementatie van een oplossing voor het publiceren van WOO (Wet Open Overheid) verzoeken en ISMS (Information Security Management System) Tool.

Digitale ondertekening:
Voor de digitale ondertekening is de technische basis gelegd. Jouw taak wordt het om de digitale handtekening daadwerkelijk onderdeel te maken van onze werkprocessen. Hierbij werk je nauw samen met de juristen en de zaaksysteem applicatiebeheerders waarmee je een projectplan opstelt om de digitale ondertekening gefaseerd te implementeren. Een onderdeel is de implementatie van de digitale handtekening in het bestuurlijke besluitvormingsproces. Daarnaast zorg je ervoor dat applicatiebeheer van de digitale handtekening geborgd is bij het team Processen en Gegevens.

Publiceren van WOO verzoeken:
Er wordt van je gevraagd dat je onderzoekt welke bestaande oplossing binnen de gemeente Montfoort het meest geschikt is voor het publiceren van WOO verzoeken. In het onderzoek hou je rekening met zaken als lage beheerlast, efficiënte bedrijfsvoering én een goede dienstverlening.

Het onderzoek zal opgevolgd worden met het implementeren van de oplossing waarbij je de verantwoordelijkheid hebt om het project vanaf de opstartfase tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie en de adoptie te begeleiden.

Tool voor risicobeheersing NIS2 en intern controleproces:
Er wordt een Gap analyse uitgevoerd op NIS2. De uitkomsten hiervan willen we borgen in een ISMS systeem. Zoek uit welke applicatie met een lage beheerslast organisatiebreed efficiënt gebruikt kan worden. Hier zal naast Informatieveiligheid ook interne controles een plek moeten krijgen.

Als projectleider werk je samen in verschillende teams en kan je op verschillende niveaus meepraten. Je bent zelfstandig en neemt zelf het initiatief. Wij vragen voor deze opdracht aantoonbare ervaring met het uitvoeren van complexe projecten waarbij je de verantwoording hebt over de totale oplevering.  

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider ict in de afgelopen 5 jaar;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring bij een kleine gemeente, met minder dan 25.000 inwoners (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten)
6. Kandidaat is bereid om 18 uur per week op locatie te werken (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ict (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met ISMS (Information Security Management System) tools (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Aantoonbare ervaring in (ICT) projecten (Hbo-niveau);
- Aantoonbare werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid;
- Communicatief vaardig op alle niveaus in de organisatie;
- Ervaring bij een kleine gemeente heeft onze voorkeur.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 van 09.30 uur tot 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste;
- Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon;
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 12 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 14 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.