Procesregisseur Wonen en aandachtsgroepen
Provincie Overijssel
 
Aanvraagnummer
20443
Duur
24 maanden
Opties verlenging
Nee
Uren per week
16-20 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 mei 2025
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
21 March 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.

Opdracht
In voorbereiding op nieuwe wettelijke taken, inzake het Wetsvoorstel Versterking Regie op de Volkshuisvesting, zoeken we extra expertise op het gebied van procesbegeleiding en voorbereiding op de implementatie van de aanstaande provinciale taken. Gedurende het werkverband ga je achtereenvolgens werken aan de volgende opdrachten:

  1. Het komen tot regionale afspraken voor oa. fair share huisvesting aandachtgroepen
  2. Het voorbereiden van de (governance) structuur voor de uitvoering van provinciale toezichthoudende taak ihkv. wet versterking regie op volkshuisvesting.

    De bijbehorende taken zijn:

    1. Analyse van de wet versterking regie + implicaties voor provinciale rol bij invoering van de wet
    2. Advisering over aanpassen van bestaande werkprocessen (bv. IBT-structuur) en inrichten van nieuwe werkprocessen
    3. Voorbereiden van de handhavingstaken van ieder geval huisvesting urgente doelgroepen
    • Bepalen welke handhavingsmethode het meest geschikt is
    • Opstellen van passend instrumentarium voor implementatie van de nieuwe wettelijke taken
    1. Afstemming met gemeenten, ministerie van VRO bij het opstellen van samenwerkingsafspraken

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €150,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als procesregisseur die betrokken is geweest op het gebied van procesbegeleiding en voorbereiding. 

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare kennis van de  Wetsvoorstel Versterking Regie op de Volkshuisvesting (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met coördinatie en implementatie van gemeentelijke huisvestingsverordening, dan wel interbestuurlijk toezicht (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (50 punten);
6. Aantoonbare kennis van Overijsselse context stakeholders (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van samenwerkingsafspraken met overheidsinstanties (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Sterke analytische vaardigheden;
- Integriteit;
- Communicatieve vaardigheden;
- Procesbegeleiding;
- Doorzettingsmacht;
- Kennis van relevante wet- en regelgeving.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrijdag (flexibel)
Standplaats: Zwolle, provinciehuis

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 maart 2025 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.