Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Onze provincie is een regio waar mensen graag wonen, werken, studeren en recreëren. Het is één van de belangrijkste economische groeicentra van ons land en mede dankzij de centrale ligging en rijke cultuurhistorie dé ontmoetingsplek bij uitstek. En dat willen wij zo houden. Wij willen dat de provincie Utrecht het groene, gezonde en slimme middelpunt van Nederland blijft, ook in 2050. Om dat te realiseren, staan we voor een flink aantal uitdagingen. Zo zorgt oa de woningbouwopgave ervoor dat de verkeers- en vervoersnetwerken onder spanning komen te staan. Randvoorwaarden als stikstofreductie, beschikbaarheid van grondstoffen en economische ontwikkelingen als inflatie maken de puzzel nog complexer. In dat speelveld willen we investeren in passende mobiliteitsoplossingen.
Resultaatopdracht
We zoeken een senior Manager Projectbeheersing voor de voorbereiding en realisatie van het project tot vervanging en verbreding van de Rijnbrug in de N233 bij Rhenen. Bij dit project gaat het om het vervangen van de stalen bovenbouw van de brug inclusief de verbreding van 2 naar 4 rijstroken. Dit project heeft als doel de leefbaarheid en bereikbaarheid (van nieuw te bouwen woningen) in Kesteren en Rhenen te verbeteren. Het Rijk is eigenaar van de brug, de Provincies Gelderland en Utrecht zijn wegbeheerder van de aangesloten wegdelen. Provincie Utrecht is kartrekker en stelt het IPM-team samen. Het project bevindt zich momenteel in de Voorbereidingsfase. Het project heeft een investeringsomvang van ongeveer € 140 miljoen. Je doet dit in nauwe samenwerking met je collega-projectleiders en onder aansturing van de projectmanager. In dit complexe en interessante speelveld ben jij verantwoordelijk voor het integrale beheersproces middels risico-, plannings-, kwaliteits-, informatie- én financieel management in deze fasen van dit ene omvangrijke project.
Werkzaamheden die onder deze functie vallen zijn o.a.:
- zorgen voor een optimale beheersing van het project en het continue inzichtelijk hebben van sturingsinformatie voor het kernteam op de aspecten financiën, planning, informatie, kwaliteits- en risicomanagement.
- Intensief samenwerken met de project-, contract-, omgevings- en technisch manager in het IPM-team om een bijdrage te leveren aan de integrale sturing en verantwoording.
- Je stelt betrouwbare en heldere voortgangsrapportages op waarmee de projectmanager en opdrachtgever kunnen sturen en weloverwogen besluiten kunnen nemen.
- Je zoekt actief naar nieuwe ontwikkelingen (binnen en buiten het project), die je vertaalt naar kansen, risico’s en beheersingsmaatregelen.
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en laten vaststellen van faseovergangs- en andere besluitvormingsdocumenten.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie of (civiele) techniek;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectbeheersing in verschillende projectfasen;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior manager projectbeheersing op civieltechnische/infra projecten binnen een overheidsorganisatie;
4. aantoonbare werkervaring met 2 grote infraprojecten van boven de 100 miljoen (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring binnen projecten met diverse contractvormen (benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie of techniek (10 punten);
7. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als senior manager projectbeheersing op civieltechnische/infra projecten binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met IPM Projecten (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van contractdocumenten en het begeleiden van aanbestedingen (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met UAV-GC, 2-fasen aanpak, Systems Engineering (SE) en Systeemgerichte contractbeheersing (SCB) (15 punten);
11. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025, voor minimaal 24 uur (5 punten);
12. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerken
- Daadkracht
- Plannen en organiseren
- Bestuurlijk sensitief
- Pro-actief
- Overtuigingskracht
- Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.
- Je kan goed samenwerken/overtuigen/communiceren met collega’s en in projectteams.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Functieschaal:
Afhankelijk van de relevante ervaring is de inschaling in schaal 11 of 12. (minimaal € 4.232,09 en maximaal € 7.783,53 (max schaal 12).
Benodigd aantal professionals
1, geen duo.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 7 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Wat zijn de belangrijkste redenen waarom de Provincie Utrecht het leiding en toezicht bij hen wil houden?
Antwoord: WetDBA stimuleert ons om onderscheid te maken in medewerkers met of zonder arbeidsrelatie met PU. Gevraagde werkzaamheden kunnen niet als productopdracht uitgevraagd worden. Dat betekent dat de senior MPB in een IPM-projectteam komt te werken en daarmee onder leiding van een projectmanager. Tevens is er leiding en toezicht van een ambtelijk opdrachtgever en programmamanager. Om te voorkomen dat de werkzaamheden aangeduid kunnen worden als passend bij een arbeidsrelatie zal de leverancier aan moeten tonen hoe hij/zij dat voorkomt.
Vraag: Hoe ziet de Provincie Utrecht de rol van onze consultants in het proces van leiding en toezicht?
Antwoord: Zie voorgaand antwoord.
Vraag: Welke specifieke risico's of uitdagingen ziet Provincie Utrecht als we het leiding en toezicht bij ons houden?
Antwoord: Uiteraard kan Opdrachtgever aanwijzingen geven en verwachtingen uitspreken omtrent het resultaat, de tijd en de kwaliteit van de werkzaamheden. Zie voorgaand antwoord.
Vraag: Mbt eis 5 "Aantoonbare werkervaring binnen projecten met diverse contractvormen" hebben wij de volgende vragen:
Welke contractvormen zijn binnen dit project leidend en welke ervaring vindt u daarin het meest relevant?
Antwoord: UAV-GC en 2-fasencontract
Vraag: Wordt specifieke ervaring met contractbeheersing binnen DBFM, UAV-gc of bouwteams als doorslaggevend gezien?
Antwoord: Specifieke ervaring met contractbeheersing is niet opgenomen in de vereisten/knock-outcriteria
Vraag: Is ervaring met contractmanagement en risicobeheersing binnen contractvormen belangrijker dan het aantal jaren ervaring met verschillende contracttypes?
Antwoord: Er wordt gevraagd naar aantoonbare werkervaring met verschillende contracttypes.
Vraag: Vraag over eis 3: hoe belangrijk is vijf jaar overheidservaring? Is drie jaar overheidservaring als Sr MPB en twaalf jaar ervaring opdrachtnemerszijde voldoende?
Antwoord: Nee, wij vragen specifiek ervaring binnen een overheidsorganisatie
Vraag: Deze rol is vrijwel gelijk aan de eerdere rol die is uitgezet (20323), echter met kleine aanpassingen. Wat is de reden dat de uitvraag opnieuw is uitgezet?
Antwoord: Ten opzichte van de vorige is bouwkunde vervangen door civieltechnisch. Dit was een fout die is hersteld.
Vraag; U vraagt een bachelor bedrijfskunde, economie of (civiele) techniek. Is een bachelor of master planologie ook geldig voor de weging (10 punten).
Antwoord: Ja, een vooropleiding in het domein van ruimtelijke ordening is ook toegestaan. De gevraagde opleidingen hebben de voorkeur.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 12 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.