Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Bij het projectenbureau werken ongeveer 90 collega’s aan verschillende projecten in de organisatie. Denk aan projecten binnen grote gebiedsontwikkelingen, vastgoed- en verduurzamingsprojecten. Maar ook projecten op het gebied van bedrijfsvoering, in het sociaal domein of projecten die gaan over het implementeren van nieuwe wetgeving. Het projectenbureau richt zich op het professionaliseren van projectmanagement als vak. We verwachten van al onze medewerkers dat zij een actieve bijdrage leveren aan deze professionaliseringslag en we investeren dan ook graag in persoonlijke en professionele ontwikkeling, zodat we als team steeds beter worden.
Opdracht
Ben jij een zeer ervaren projectmanager die op zijn/haar best functioneert onder (politieke) druk en met complexe opgaven? En heb je ervaring met de opvang van ontheemden? Lees dan verder en reageer! Als senior projectmanager ontheemden ben jij de verbindende factor tussen beleid, uitvoering en de diverse stakeholders binnen en buiten de gemeente. In deze rol coördineer je de huisvesting en ondersteuning van verschillende groepen ontheemden zoals Oekraïners en statushouders die in onze gemeente worden opgevangen. Samen met partners zorg je voor een veilige omgeving, waarbij jij verantwoordelijk bent voor het aansturen en stroomlijnen van het gehele proces. Je weet snel te schakelen en je kunt goed omgaan met complexe situaties. Je houdt met jouw team een stevige regie op ongeveer 1300 opvangplekken voor ontheemden, verspreid over vijf locaties.
Wat ga je doen?
• Aansturing van de projectorganisatie ontheemden;
• Coördinatie van de samenwerking met partners zoals verhuurders, zorg, veiligheid en buurtbewoners;
• Rapporteren aan het management en bestuurder over de voortgang en de resultaten;
• Leiden van het projectteam en zorgen voor een goede samenwerking en communicatie binnen het team;
• Op de hoogte blijven van relevante wet- en regelgeving en zorgen dat alle betrokkenen goed geïnformeerd zijn;
• Signaleren van knelpunten en kansen binnen het opvangproces en het doorvoeren van verbeteringen;
• Voorbereidende werkzaamheden voor de overdracht van het project aan de lijnorganisatie;
• Samenwerken en delen van ervaringen met andere projectmanagers binnen het Projectenbureau;
• Bijdragen aan de ontwikkeling van junior projectmanagers en onderlinge kennisdeling binnen het projectenbureau;
• Monitoring van de voortgang en evalueren van het projectresultaat;
• Opstellen van een advies met betrekking tot borging van de opvang in de lijn organisatie.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als project- of lijnmanager in een gemeentelijke organisatie.
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met huisvestingsprojecten;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de asielopvang, maatschappelijke opvang of de opvang van Oekraïense ontheemden (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met (intensieve) participatietrajecten / burgerparticipatie in de afgelopen 5 jaar (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving omtrent de opvanglocaties, licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);
9. Uurtarief maximaal 127,25,- exclusief btw en inclusief fee Flextender en reiskosten woon -/ werkverkeer (15 punten)
10. Volledig beschikbaar voor deze opdracht vanaf 1 april 2025 (verwachte mogelijke startdatum) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Natuurlijk overwicht;
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
- Goed analyserend vermogen;
- Omgevingsbewustzijn;
- Bestuurlijke sensitiviteit;
- Onderhandelingsvaardig;
- Enthousiasme;
- Met creatieve oplossingen kunnen komen;
- Positieve inbreng in de ontwikkeling van het Projectenbureau.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 12 maart 2025 van 09:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 4 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 03-03: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 6 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.