Financieel Adviseur/Projectleider Versterken Financiële Functie
Kampen
 
Aanvraagnummer
20207
Duur
31 december 2025
Opties verlenging
3 maal 6 maand(en)
Uren per week
24-32 uur
DAS opdracht
Nee
Start
1 maart 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
26 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Algemene informatie
De functie van financieel Adviseur/projectleider valt binnen het team Financiën, onderdeel van de afdeling Advies en Bedrijfsvoering van de gemeente Kampen. Deze afdeling omvat ook Communicatie, Juridische Zaken, en Personeel & Organisatie. Je werkt nauw samen met diverse afdelingen, waaronder Administratie en Ondersteuning (voor de Financiële Administratie) en Dienstverlening en Informatievoorziening (voor zowel functioneel beheer als applicatiebeheer op de financiële systemen). Je rapporteert zowel aan de programmamanager, het afdelingshoofd Advies en Bedrijfsvoering als aan de stuurgroep, die bestaat uit sleutelfunctionarissen binnen de organisatie.

Opdracht en doel
Je wordt onderdeel van het programmateam voor het programma Versterking Financiële Functie. Het doel van dit programma is het toekomstproof maken van de financiële organisatie. Het programma bestaat uit een 20-tal projecten die zijn onderverdeeld in de programma lijnen: financiële basis en inrichting; sturing rapportages en P&C en governance, rolverdeling en borging.

Dit gaat over het op orde brengen van de basis, het wegwerken van achterstallig onderhoud en het meenemen van de organisatie in (nieuwe) financiële processen en het goed in vullen van de verschillende rollen in de financiële functie.

De gemeente Kampen staat voor de uitdaging om haar financiële organisatie, processen, en systemen te optimaliseren en verder te ontwikkelen. In deze opdracht werk je mee in de uitvoering van de verschillende projecten. Daarnaast ben je als (deel-)projectleider verantwoordelijk voor het sturen op voortgang en (tussentijdse) resultaten van de projecten. De opdracht voor de financieel adviseur/ projectleider richt zich op drie hoofddoelen:

  1. Boekhoudkundige en administratieve rechtmatigheid:
    - Een juiste inrichting van de financiële administratie (debiteuren, crediteuren, projecten, verplichtingen).
    - Toepassing van BBV-richtlijnen en herinrichten van het rekeningschema.
    - Het invoeren van een verplichtenadministratie.
  1. Verbeteren van financiële rapportages:
    - Het maandelijks bij zijn van de financiële administratie;
    - Opzetten van maandelijkse financiële rapportages die betrouwbaar, toegankelijk en up-to-date zijn.
  1. Cultuurverandering en kennisborging:
    Het betrekken en opleiden van medewerkers is essentieel. Dit omvat niet alleen financiële professionals maar ook functioneel beheerders, controllers, budgetbeheerders en budgethouders. Het vergroten van interne kennis en samenwerking staat centraal bij het realiseren van deze doelen. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting financiën;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial bij een gemeente;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het herinrichten van een rekeningschema (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het invoeren van en werken met een verplichtingenadministratie (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als projectleider van financiële projecten (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (benoem dit duidelijk in het cv) ( 10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen - en analyseren van financiële rapportages (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met LIAS (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Resultaatgericht
- Organisatievermogen
- Analytisch
- Communicatief
- Zelfstandig
- Organisatiesensitiviteit

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja beperkt
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval de donderdag, rest in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 februari 2025 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 20 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 21 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 20-02: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 26 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren