Projectleider Implementatie Belastingpakket
Hardenberg
 
Aanvraagnummer
20170
Duur
tot en met 31 december 2025
Opties verlenging
2 maal 2 maand(en)
Uren per week
8 tot 16 uur
DAS opdracht
Ja
Start
15 maart 2025 of eerder
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
25 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
In 2024 hebben we een Europese aanbesteding uitgevoerd voor onze belastingapplicatie. Tot nu toe maakten we gebruik van PinkRoccadesoftware. Per 1 januari 2026 wordt de software van GouwIT leidend.
De voorbereidingen voor het ombouwen van de processen is inmiddels gestart. In 2025 moet de verdere implementatie gedaan worden. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het succesvol implementeren van de nieuwe belastingapplicatie (BAG, WOZ, HEFFEN en INNEN). En je bereidt de organisatie voor op de nieuwe werkwijze. Recent hebben we besloten dat we ook de taxatie-applicatie van GouwIT gaan gebruiken. Deze applicatie willen we ook in 2025 invoeren. Je bent het aanspreekpunt voor zowel de interne organisatie als externe stakeholder (bijvoorbeeld leveranciers). Je zorgt dat het project tijdig, binnen budget en volgens de vereisten, wordt afgerond. Je speelt een cruciale rol in het realiseren van efficiënte werkprocessen en het creëren van draagvlak bij gebruikers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de adoptie, zoals het organiseren van trainingen/workshops voor gebruikers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van één of meerdere softwarepakketten;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij het leiden van een IT-implementatieproject;
3. Aantoonbare werkervaring met workflowmanagement en integratie van werkprocessen, beschrijf een beknopt voorbeeld;
4. Aantoonbare werkervaring met een projectmatige methode zoals: Prince2, PMC of Agile, benoem waar dit is toegepast;
5. Uiterlijk beschikbaar per 13 maart 2025 voor gemiddeld 8 tot 16 uur;

Selectiecriteria
6. Aantoonbare werkervaring als projectleider met de implementatie van één of meerdere softwarepakketten binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van GouwIT, inclusief referentie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het creëren van draagvlak en communicatie, geef dit aan in de motivatie, met een concreet en beknopt voorbeeld hoe je dit hebt aangepakt (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider met de implementatie van minimaal 1 belastingapplicatie (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met de sturing op de GOTIK-onderdelen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Daadkrachtig
  • Besluitvaardig
  • Organisatiesensitief
  • Empathisch leiderschap
  • Projectmanagementvaardigheden
  • Communicatief vaardig
  • Samenwerking
  • Analytisch denkvermogen
  • Gestructureerd
  • Heldere afspraken kunnen maken en deze ook naleven

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr (werkdagen in overleg)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 maart 2025, vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 19 februari 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 21 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 19-02: er zijn geen inhoudelijke vragen gesteld. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 25 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.