Planeconoom
Gemeente Elburg
 
Aanvraagnummer
20030
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Gelderland
Einde inschrijfdatum
19 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht

  • Als adviseur vertegenwoordig je het team Grondzaken en daarmee de gemeente Elburg bij projectteams en adviseer je over de financieel-economische haalbaarheid van gebiedsontwikkelingen en het te voeren grondbeleid;
  • Je bewaakt de financiële en beleidsmatige randvoorwaarden en adviseert over de uitvoerbaarheid van de plannen. Vaak gaat het om woningbouw, maar het kan ook gaan om bijvoorbeeld een bedrijventerrein (nieuwbouw en herontwikkeling bestaand gebied);
  • Opstellen, actualiseren en bewaken van haalbaarheidsstudies, risicoanalyses, exploitatieberekeningen, grondexploitaties en projectbegrotingen;
  • Adviseren over het grondbeleid, financieel-economische aspecten van gebiedsontwikkeling en financiële strategie;
  • Uitwerking van businesscases, modellen met mogelijke inzet van externe dekkingsmiddelen en financiële verbindingen in de vastgoedketen om plannen haalbaar te maken;
  • Leveren van een bijdrage aan contractvorming met betrekking tot planeconomische aspecten, aan het opstellen van beleidsstukken en aan het MPG;
  • Adviseren op het vlak van de actuele wet- en regelgeving (BBV, VPB, staatssteun, etc.). Tevens adviseren over uitgiftestrategieën en bewaken van marktconformiteit bij gronduitgifte.

 
Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als planeconoom;
4. Minimaal 24 uur per week beschikbaar, gedurende de gehele opdracht inclusief verlengingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met budgetbeheersing en de wettelijke BBV eisen (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de grondslagen uit de omgevingswet inzake privaatrechtelijke/publiekrechtelijke kosten (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als planeconoom binnen een vergelijkbare gemeente (+/- 20.000 inwoners) (licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, rentmeester vastgoedkunde, economie, basisopleiding planeconomie of Sociale Geografie (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gebiedsontwikkeling inzake grondexploitatie/planeconomie/woningbouw (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Analytisch en transparant;
- Pragmatisch;
- Communicatief sterk;
- Samenwerken;
- Accuraat.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, deels mogelijk in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Opdrachtgever wenst geen ZZP-er.


Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 14 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 19 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.