Klantmanager Inkomen
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
 
Aanvraagnummer
20019
Duur
tot en met 30-04-2025
Opties verlenging
Nee
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Uiterlijk 17 februari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
05 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. De afdeling Participatie valt in het Domein Samenleving en bestaat uit 4 subteams, gebaseerd op doelgroepen. In elk van de subteams werken Consulenten Inkomen en Consulenten Werk.

Vanwege de verwachte groei van het aantal aanvragen ontstaat er een vacature. De opdracht omvat het opvangen van de groei, het inwerken van de nieuwe collega, het bijdragen aan nieuwe regelingen en projecten, en het tijdelijk overnemen van caseload en workload zodat regelingen en nieuwe projecten opgestart kunnen worden.

Opdracht
Je bent verantwoordelijk voor een caseload van 70-80 cliënten, waarin de focus van de werkzaamheden gericht is op alle procesen en taken op inkomensondersteuning van de gemeente. Daarnaast draag je je bij aan een geslaagde re-integratie naar werk of arbeidstoeleidingtraject, in samenwerking met de Consulent(en) Werk. De workload is hoofdzakelijk het behandelen van nieuwe aanvragen (levensonderhoud) en deze clienten daarna opnemen in het reguliere proces. Concreet gaat het om 1 á 2 intakes per week. In de opdrachtperiode gaat het om een totaal van 20-25 intakes. Dit houdt het volgende in:

  • Je beoordeelt bijstandsaanvragen en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren. Het betreft 1 á 2 intakes per week, afhankelijk van de piek in instroom;
  • Je onderhoudt intensief contact met de Klantmanagers Werk over de begeleiding en ondersteuning naar werk en/of participatie waar zij de regie op voeren;
  • Je legt en onderhoudt contact met de ketenpartners en hebt een proactieve rol in het uitvoeren van je werkzaamheden;
  • Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken, dit betekent ook dat je periodieke en incidentele heronderzoeken en mutaties uitvoert. Je caseload bij een fulltime aanstelling is ongeveer 80 cliënten, afhankelijk van de complexiteit en plaats in het proces;
  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
  • In april werk je de nieuwe collega die dan gaat starten in. Tot aan die tijd neem je taken en verantwoordelijkheden van (vaste) collega’s tijdelijk over zodat zij kunnen meewerken aan nieuwe/bijzondere regelingen en projecten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als klantmanager inkomen;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de uitvoering van de Participatiewet;
7. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
8. Uiterlijk per maandag 17 februari 2025 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week;

Gunningscriteria (weging)
9. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als allround inkomensconsulent binnen een gemeente (40 punten);
10. Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (25 punten);
11. Een afgeronde cursus op het gebied Participatiewet (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met Civision in de afgelopen 3 jaar, benoem waar deze is opgedaan (20 punten).

Competenties

- Plannen en Organiseren;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Vakgericht.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 7 februari 2025 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op donderdag 6 februari 2025  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 4 februari 2025 op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

Update 03-02: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 5 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.