Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.
Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. Kun jij jouw visie, netwerk en kennis over de veiligheidsketen zo combineren dat onze directie optimaal in staat is om onveilige situaties in de regio te voorkomen? De directie risicobeheersing op zoek naar een tijdelijke collega:
Opdracht
Je houdt zicht op ontwikkelingen in de samenleving en ons specifieke verzorgingsgebied. Je kijkt vooruit, en daarmee zorg je voor een tijdige vertaling naar beleid en uitvoering. Daarnaast voorzie je Risicobeheersing van sturingsinformatie op de advies- en toezichtsprocessen. Dit doe je door:
- Proactief te signaleren wat er in de omgeving, het verzorgingsgebied en de maatschappij aan ontwikkelingen plaatsvindt. Deze ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor de directie Risicobeheersing, alsook naar de gehele veiligheidsketen.
- Afdeling overstijgende samenwerking op tactisch en strategisch niveau in het MT te stimuleren en exploreren. Je adviseert de directeur Risicobeheersing en managers Risicobeheersing op een proactieve manier.
- Integraal en resultaatgericht leiding te geven aan een organisatieonderdeel (de afdeling RAB bestaat uit 12 fte). Je bewaakt de productieafspraken en de kwaliteit van de dienstverlening en legt hierover verantwoording af. Je coacht medewerkers en begeleidt ze in hun ontwikkeling.
- Nieuwe (ontwikkel)lijnen uit te zetten, samen met de medewerkers. Je houdt daarbij de balans tussen going-concern (korte termijn) levering en continue (lange termijn) ontwikkeling in het oog.
- Veranderingen te initiëren in bestaande en nieuwe processen, met de betrokken proceseigenaren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde WO-opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen de veiligheid of informatievoorziening.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring bij een veiligheidsregio(20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in een politieke-bestuurlijke omgeving (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie(20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het verbinden van Stakeholder en coalities (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
8. Beschikbaar per 1 maart 2025 voor 36 uur per week (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Ruime ervaring met betrekking tot het leiden/aansturen van een afdeling.
- Inzicht in maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
- Sturen en verbinden
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,05 fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op dinsdag18 februari 2025 tussen 09.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 februari 2025 bericht. Er volgt nog een tweede gesprek, deze moet nog gepland worden. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Overige informatie
- De VRU kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.