Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Detachering) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Opdracht
Op het gebied van Wonen spelen veel onderwerpen, zoals het woningtekort, huisvesting van aandachtsgroepen, prestatieafspraken, voldoende sociale en middenhuur, etc. Daarom zoeken wij een beleidsadviseur Wonen, die ons team kan versterken. Je gaat invulling geven aan onze uitvoeringsagenda die is opgenomen in de Woonvisie. Daartoe werk je samen met de collega’s op het gebied van wonen, zorg, vastgoed, ruimtelijke ordening en projecten. Tot de werkzaamheden behoren onder andere het beoordelen van initiatieven voor woningbouw, opstellen en uitvoeren van volkshuisvestingsinstrumenten en samenwerken met de woningcorporaties. Je bent één van onze aanspreekpunten voor management, directie en wethouder op dit beleidsveld.
Belangrijkste taken zijn:
Als beleidsadviseur wonen ben je (mede) verantwoordelijk voor:
- Uitvoering woonvisie;
- Prestatieafspraken woningcorporaties en huurdersorganisaties;
- Advisering binnen regionale samenwerking Holland Rijnland;
- Woonadviezen bij ontwikkelingen;
- Woningbouwprogrammering.
Kandidaat omschrijving:
Je hebt kennis van volkshuisvesting en bent politiek-bestuurlijk sensitief. Je weet hoe je mensen mee kunt krijgen en hoe je om kunt gaan met weerstand. Je werkt graag planmatig en zelfstandig. Hierbij stem je je werkzaamheden goed af met je collega beleidsadviseur wonen. Je bent stressbestendig en weet goed om te gaan met deadlines. Je kunt prioriteiten stellen en gemakkelijk je eigen werk organiseren. Tot slot kan je goed coördineren en beschik je over overtuigingskracht en een helicopterview.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie;
3. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op woonbeleid;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op woonbeleid; (40 punten)
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van meerjarige prestatieafspraken en besluitvorming, omschrijf duidelijk in cv hoe deze ervaring is opgedaan; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de communicatie met externe partijen zoals woningcorporaties. (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Samenwerkingsgericht, ervaring met werken in teamverband;
- Bestuurlijke sensitiviteit;
- Oplossingsgerichtheid.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 februari 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 3 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update vragen:
Vraag: Is minder uur ook mogelijk?
Antwoord: Nee, de wens ligt bij een aanbieding voor 36 uur.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.