Specialist BRP en Burgerzaken
Gemeente Voorschoten
 
Aanvraagnummer
19945
Duur
3 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
05 February 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet 
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Hier sta je én ga je voor
Als specialist BRP en Burgerzaken biedt je ondersteuning aan medewerkers van het team op het gebied van complexe mutaties en correcties in de BRP en voert deze ook zelf uit. Je bent verantwoordelijk voor het doorvoeren en behandelen van complexe en specifieke zaken binnen de Burgerlijke Stand. Als specialist BRP-Burgerlijke Stand zorg je zelfstandig voor het voltrekken van kosteloze huwelijken. Ook beoordeel je brondocumenten en beheer je de registers van de burgerlijke stand. Je bent tevens verantwoordelijk voor de naturalisatie- en optie procedures inclusief de naturalisatieceremonie.

Je voert kwaliteitscontroles uit, herstelt eventuele fouten en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld. Je neemt verzoeken aan tot immigratie, beoordeelt brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP. Ook volg je ontwikkelingen en (wets)wijzigingen op het vakgebied. Verbetervoorstellen voor beleidsaanpassing behoren tot jouw takenpakket evenals het analyseren en adviseren over bestaande procedures en processen om de tijdig aan te passen. Wanneer een nieuwe procedure nodig is stel jij deze op. Op een positieve en effectieve wijze neem je hierin collega’s mee. Je hebt een signalerende rol bij zowel adres- als identiteitsfraude. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP, actualisering verordeningen en regelementen. Je bent vraagbaak en verstrekt informatie aan burgers en instanties over specialistische producten en complexe vragen. De landelijke aanpak Adreskwaliteit behoort ook tot jouw werktaken.

Het relevante onderdeel van het programma iBurgerzaken wordt door jou beheerd. Je bent de vraagbaak voor collega’s van de gemeente Voorschoten voor de Basis Registratie Personen, aangifte van erkenningen, geboorte en overlijden. Voor alle andere administratieve werkzaamheden in het team, die onder andere betrekking kunnen hebben op de basisregistratie personen (BRP) en de organisatie van de verkiezingen, draai jij eveneens je hand niet om.

Ook adviseer en rapporteer je over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels. Prioritering, toekenning en afhandeling van aanvragen en verzoeken doe jij ook evenals het initiëren, sturen en zorgdragen voor de afhandeling van de formele besluitvorming. Je stelt beschikkingen op, (advies)rapportages, beoordelingen en correspondentie. Je verzamelt en beheert data en gegevens voor beleidsuitvoering en je draagt zorg voor de afstemming van taken van betrokkenen bij het beleidsproces

Goed om te weten is dat een deel van de werkzaamheden in samenspraak met je collega’s wordt verdeeld, zodanig dat er uiteindelijk een evenwichtig en uitdagend werkpakket ligt wat past bij jouw ervaring, competenties en interesse.

Wat breng je mee?
Het is belangrijk dat jij over HBO werk- en denkniveau beschikt en ervaring hebt als specialist burgerzaken bij een gemeente. Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek - en omgevingssensitief. Je bent een meerwaarde in de efficiënte en persoonlijke dienstverlening die wij leveren aan onze inwoners. Je kunt zowel goed in een team als zelfstandig functioneren. Je herkent jezelf in onze kernwaarden plezier, betrokkenheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen en laat dit zien in je werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist;
2. In het bezit van een diploma BABZ of een gelijkwaardige opleiding, aangevuld met de module BRP Specialist;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met PinkRoccade: IZRM en iBurgerzaken;
4. Geldige VOG-P kunnen overleggen (niet ouder dan 3 maanden);
5. Aantoonbare werkervaring als sr BRP specialist met advisering aan en begeleiding van medewerkers Burgerzaken en Burgerlijke stand;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten) 
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als BRP specialist binnen een gemeente (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als medewerker Burgerlijke Stand (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als sr BRP specialist met advisering aan en begeleiding van medewerkers Burgerzaken en Burgerlijke stand (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met PinkRoccade: IZRM en iBurgerzaken (25 punten):
10. Detavast constructie: kandidaat is bereidt om bij wederzijdse interesse na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.  

Competenties 
Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek - en omgevingssensitief. Je bent een meerwaarde in de efficiënte en persoonlijke dienstverlening die wij leveren aan onze inwoners. Je kunt zowel goed in een team als zelfstandig functioneren. Je herkent jezelf in onze kernwaarden plezier, betrokkenheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen en laat dit zien in je werkzaamheden. Je bent communicatief sterk, resultaatgericht, initiatiefrijk en proactief.

Beoordeling  
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen 
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. 

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender 
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals 
2 professionals, 32 tot 36 uur p.p.p.w. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg). 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025 van 12.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Overige informatie 
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politie (VOG-P) verzoeken.  

Meer informatie 
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 31 januari 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 3 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. 

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 5 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.