Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
Als Projectleider Samenwerking en Evaluatie VTH ben je verantwoordelijk voor het organiseren, coördineren en evalueren van de Intentieovereenkomst voor de regionale samenwerking rondom de Omgevingswet.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Evaluatie van Intentieovereenkomst Omgevingswet:
- Opzetten, coördineren en uitvoeren van de evaluatie van de Intentieovereenkomst Omgevingswet;
- Ambtelijk en bestuurlijk afstemmen van richting voor evaluatie;
- Geëvalueerde Intentieovereenkomst presenteren en bijstelling borgen in regionale samenwerking.
- Organiseren van provinciebrede VTH-overleggen (PSO):
- Initiëren en coördineren van ambtelijke en bestuurlijke overleggen over VTH en de fysieke leefomgeving;
- Ontwikkelen en implementeren van een strategie voor VTH-overleggen in samenwerking met regionale partners;
- Definiëren van de rol van de provincie Utrecht in deze samenwerkingsverbanden.
- Stakeholdermanagement:
- Onderhouden van nauwe relaties met partners zoals gemeenten, waterschappen, omgevingsdiensten, terreinbeherende organisaties, de politie, het OM, de VRU en de GGD;
- Fungeren als aanspreekpunt voor partners en zorgen voor een soepele samenwerking.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
1.Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bestuurskunde, Milieukunde of sociologie;
2.Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het organiseren, coördineren en evalueren binnen een overheids- en/of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 5 jaar;
3.Je bent beschikbaar van januari t/m juni 2025 (mag maand afwijking naar achteren zitten);
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbaar netwerk in provincie Utrecht (gemeenten, overheden en overige samenwerkingspartners (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol binnen een politiek-bestuurlijke omgeving (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en het opbouwen en onderhouden van samenwerkingsverbanden (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en VTH binnen Stedelijke Leef Omgeving (25 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het organiseren, coördineren en evalueren binnen een overheids- en/of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
9. Geef een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria naast het CV. Bij voorkeur op 1 pagina aangeven met welke in het CV genoemde ervaring je voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria (5 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Proactiviteit en zelfstandigheid;
Samenwerkingsgerichtheid en verbindend vermogen;
Communicatief vaardig.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 14 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Wat is het maximale uurtarief / salarisindicatie, wat is de unctieschaal?
Antwoord: Dit betreft functieschaal 10/11.
Vraag: Is het mogelijk om hybride te werken?
Ja, maar er zijn ook momenten dat het noodzakelijk is om op kantoor te zijn. Daar waar het kan is hybride werken geen probleem.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 16 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.