Functioneel Beheerder Sociaal Domein
Edam-Volendam
 
Aanvraagnummer
19708
Duur
8 maanden
Opties verlenging
1 maal 3 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
14 January 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Gemeente Edam-Volendam. Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. 

Opdracht
Een helder gedefinieerde opdracht met haalbare doelstellingen. Je bent als functioneel beheerder voor het Sociale domein de linking pin tussen de eindgebruikers, het interne ICT-team en de leveranciers van onze ICT-systemen. Dat levert je een breed en afwisselend pakket aan werk op, van het bewaken van de continuïteit van de informatievoorziening, het toetsen en testen van nieuwe of gewijzigde systemen tot het voorbereiden van transities. Op een klantgerichte en probleemoplossende manier zorg je ervoor dat jouw interne en externe klanten het beste uit onze systemen kunnen halen. Handleidingen, voorlichting en de beantwoording van vragen zijn daarbij jouw belangrijkste hulpmiddelen. Voor het – vanuit jouw ervaring en expertise – deelnemen aan projecten draai je je hand óók niet om. Een project die we uitvoeren is onder meer de implementatie van nieuwe applicaties voor het Sociaal domein.

Als functioneel beheerder weet je de verwachtingen te managen naar alle betrokken gebruikers, opdrachtgevers, leveranciers en stakeholders. Op operationeel en tactisch niveau.

Je draagt zorg voor een optimale omgeving voor samenwerking tussen jouw ICT-collega’s, de vakafdelingen en andere (externe) partijen. Je bent iemand met overtuigingskracht en je bent een echte aanjager. Je weet het team te motiveren en weet leveranciers aan hun afspraken te houden. Daarnaast vind je het leuk om kennis te delen.

Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:

  • Het verzamelen en analyseren van relevante informatie en vertalen van landelijke en regionale ontwikkelingen naar de gemeentelijke situatie;
  • Signaleren en inspelen op ontwikkelingen en verschuivingen in de lokale situatie;
  • Het leveren van een bijdrage aan de beleidsontwikkeling, het ontwikkelen van alternatieven en het doen van voorstellen op beleidsterrein van informatisering en ICT;
  • Het overleggen met gebruikers over beleidsvoornemens, knelpunten en mogelijke oplossingen;
  • Het analyseren van gegevens en het doen van voorstellen tot aanpassing van processen en procedures;
  • Het adviseren over de aanschaf van apparatuur en software en het onderhouden van contacten met leveranciers;
  • Het leveren van een bijdrage aan de beheerwerkzaamheden en het oplossen van complexe vraagstukken;
  • Het mede coördineren van de invoering, het onderhoud en technisch beheer van applicaties;
  • Het vertalen van ontwikkelingen en knelpunten op een begrijpelijke wijze in specifieke en concreet toepasbare begrippen;
  • Het verzorgen van concern brede informatievoorziening vanuit de systemen;
  • Het initiëren van nieuwe toepassingen en verbeteringen aan ICT-systemen;
  • Het leiden en/of deelnemen aan (deel)projecten op het vakgebied.


Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder in het Sociaal Domein;
3. Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een gemeente;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van informatiemanagement (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de implementatie, beheer en uitvoering van de applicaties CiVision Samenlevingszaken, iSamenleving en iParticipatie (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het implementeren en beheren van nieuwe software voor het sociaal domein binnen een gemeente (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office 365 en Teams binnen een gemeente (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met van BiSL/Prince2/Agile/Scrum en/of LEAN (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Klantgerichtheid;
- Overtuigingskracht;
- Probleemoplossend vermogen;
- Initiatief, flexibiliteit;
- Zorgvuldigheid;
- Communicatieve vaardigeden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: alle werkdagen

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 17 januari 2025 tussen 13.30 uur en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De kandidaat die de opdracht gegund krijgt dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee te nemen voor alle zakelijke contacten. Een laptop c.q. iPad wordt door de opdrachtgever verzorgt.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 januari2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.