Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Deze opdracht betreft de invulling van het omgevingsmanagement voor twee infrastructurele projecten in de openbare ruimte in de wijk Overwhere-Zuid in Purmerend: Vervanging van het riool en de herinrichting van openbare ruimte én het gasvrij maken van de bestaande woningen. Beide projecten hebben en andere ambtelijke opdrachtgever, hier schakel je tussen als omgevingsmanager Verder is integraliteit vanuit het perspectief van de bewoners, andere belanghebbenden en het gebied vanuit omgevingsmanagement hierbij essentieel.
De werkzaamheden bestaan onder ander uit:
- bepalen strategie en uitvoeren omgevingsmanagement vervanging riool in 3 verschillende deelgebieden tijdens voorbereiding en uitvoering.
- organiseren en uitvoeren van participatie en communicatie voor de verschillende deelgebieden
- Maken interactieve presentaties voor de inloopbijeenkomsten
- Plenair welkom heten van bewoners tijdens inloopbijeenkomsten
- Beantwoording van vragen, opmerkingen van bewoners op locatie, telefonisch en per mail
- Verwerking van input vanuit participatie om van een voorlopig ontwerp naar een definitief ontwerp te komen
- afstemming met collega's binnen gemeente Purmerend
- de afhandeling en behandeling van meldingen in samenspraak met de verschillende collega's van de 2 projecten tijdens de uitvoering
- invulling rol omgevingsmanager in een IPM team van vervanging riool en een projectteam van Proeftuin Gasvrij
- samenwerking met verschillende aannemers
Naast deze twee integrale opdrachten is het mogelijk dat we je vragen, binnen de contracturen, om mogelijk nog andere kleine projecten op te pakken. Verder kom je in een leuk team wat wekelijks bezig met de doorontwikkeling van het vakgebied binnen onze gemeente.
Wie ben jij?
Jij bent een echte verbinder, bij het uitvoeren van projecten breng jij alle interne en externe stakeholders rond het project bij elkaar. Je hebt oog voor de dagelijkse ontwikkelingen, gevoel bij het proces en handelt praktisch wanneer nodig. Je weet intern en extern draagvlak te creëren voor oplossingen en zorgt voor goede samenwerkingsverbanden met alle betrokken partijen. Hiernaast ben je/heb je:
- ervaring in een (IPM-)rol als omgevingsmanager binnen infrastructurele- en woningbouwprojecten;
- kennis van en ervaring met verschillende contractvormen en aanbestedingsmethoden;
- een afgeronde hbo-opleiding;
- betrokken, benaderbaar en een echte netwerker;
- omgevingssensitief en heb je een scherpe politieke antenne;
- in staat in oplossingen te denken, waar anderen problemen zien;
- in staat de dynamiek van een project in uitvoering te begrijpen en krijgt hier energie van.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager binnen een overheid of semi overheid in de afgelopen 10 jaar;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of overheidsinstantie met de begeleiding van meerdere projecten tegelijk in de afgelopen 8 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op een rioleringsproject of groot herinrichtingsproject openbare ruimte als omgevingsmanager in de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met +80.000 inwoners binnen de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Je stelt jezelf voor middels een korte motivatie en geeft aan waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (5 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten; (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Initiatiefrijk;
- Communicatief;
- Samenwerken en verbinden;
- Oplossingsgericht;
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten (naar rato 3) die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op donderdag 30 januari tussen 13.00 uur en 16.00 uur . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 23 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 janauri 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.