Senior Internal Auditor SISA
Gemeente Westland
 
Aanvraagnummer
19597
Duur
6 maanden
Opties verlenging
Nee
Uren per week
24 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo Snel Mogelijk
Opleidingsniveau
WO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
08 January 2025
Eindtijd
09:00 uur

Opdracht
In het kader van jaarrekening moeten zowel de gemeente als de accountant een oordeel geven over de kwaliteit van de SISA dossiers. Hiervoor zoeken wij tijdelijk een senior internal auditor met specifieke kennis van SISA regelingen.

De SISA dossiers worden door de strategische regisseurs van de regeling samen met de financieel adviseur samengesteld. Om de kwaliteit de waarborgen is een review van de dossiers nodig. Als senior adviseur internal auditing ben jij ook het aanspreekpunt in de voorbereiding. Dit vraagt een brede blik, aangezien de gemeente Westland ongeveer 30 SISA regelingen heeft. Naast de financieel rechtmatige beoordeling draag je er ook zorg voor dat de indicatoren juist worden aangeleverd, ingevuld en dat de dossiervorming volledig is.

Je denkt naast de inhoudelijke kant van het werk ook mee over de borging van het proces voor de komende jaren. De organisatie is momenteel in ontwikkeling om de 2e en 3e lijn duidelijker neer te zetten.

Als sparringpartner ben je er voor de medewerkers en tegelijkertijd heb je een scherpe en onafhankelijk blik als het aankomt op de kwaliteit van het dossier. Uiteindelijk zorg jij er voor dat de accountant kwalitatief goede dossiers kan beoordelen en dat het SISA overzicht juist in de jaarrekening komt.

Tevens ga je ook een aantal nader te bepalen VIC processen zoals Sociaal Domein, Grex, Investeringen en wagenpark) controleren op uitvoeringsniveau of reviewen. De bevindingen en aanbevelingen naar aanleiding van deze uitgevoerde controles rapporteer je in het kader van de jaarrekeningcontrole en rechtmatigheidsverantwoording.

Op te leveren resultaten:

  • Volledige en kwalitatief juiste SISA dossiers ten behoeve van interne review en beoordeling door accountant
  • Reviewverslagen van de afzonderlijke SISA dossiers
  • Verzamelrapport SISA reviews en totaaloverzicht SISA’s voor jaarrekening
  • Controlememoranda nader te bepalen VIC processen
  • Verwerking bevindingen in rechtmatigheidsverantwoording

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 110,55 inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW.
2. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding in de richting Bedrijfskunde, Financiën of Accountancy;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur op het gebied van Sisa.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur op het gebied van SISA bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het afgelopen 6 jaar als auditor bij een gemeentelijke instelling vanuit een accountantskantoor (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van interne controle en rechtmatigheidsverantwoording bij een gemeentelijke organisatie (25 punten);
7. Beschikt over een afgeronde Post master Register Accountant opleiding (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Accuraat
  • Resultaatgericht
  • Bestuurlijke sensitiviteit

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 januari 2025 tussen 09.00-15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 6 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 02-01: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 8 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.