Adviseur Interne Controle
Gemeente Westland
 
Aanvraagnummer
19592
Duur
6 maanden
Opties verlenging
1 maal 6 maand(en)
Uren per week
24 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo Snel Mogelijk
Opleidingsniveau
WO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
09 January 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Opdracht
Met het oog op de jaarrekening krijgen gemeenten te maken met een drukke tijd. Als gevolg van ziekte en vacature zoeken we zoekt tijdelijk een adviseur Interne control. Je gaat aan de slag met een aantal nader te bepalen processen om de Interne Controle over het 2e half jaar 2024 af te ronden. Het gaat vooral om gegevensgerichte controles zoals het trekken van steekproeven, het toetsen van deelwaarnemingen aan de wettelijke kaders en interne procedures (getrouw- en rechtmatigheidsaspecten en het vormen van het controle dossier (inclusief bevindingen en aanbevelingen). Afhankelijk van de ervaring kan je ook ingezet worden om specifieke criteria voor de rechtmatigheidsverantwoording te beoordelen. Het geheel aan bevindingen moet leiden tot een rechtmatigheidsverklaring in de jaarrekening.

De organisatie is momenteel in ontwikkeling om de 2e en 3e lijn duidelijker neer te zetten.

De medewerkers IC/VIC worden inhoudelijk aangestuurd door de concerncontroller.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Uurtarief van maximaal € 93,- inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW.
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting Bedrijfskunde, Financiën of Accountancy;
3. Bereid om minimaal 3 dagen aanwezig te zijn op ons kantoor in Naaldwijk;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur Interne Controle;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met (V)IC werkzaamheden zoals risicoanalyse, scoping en steekproeftoepassingen (35  punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als (V)IC adviseur bij minimaal 3 gemeentelijke organisaties (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van interne controle en beheersing / rechtmatigheidsverantwoording (20 punten);
8. Beschikt over een afgeronde Post master Register Accountant of Internal Auditing opleiding (15  punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Professioneel kritische instelling

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 januari 2025 tussen 09.00 uur - 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 6 januari 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 7 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 06-01: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 9 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.