Financial Controller Fysiek Domein IP
Gemeente Hilversum
 
Aanvraagnummer
19553
Duur
4 maanden
Opties verlenging
4 maal 4 maand(en)
Uren per week
28-36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
20 januari 2025
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
06 January 2025
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als financial controller Jij neem je de verantwoordelijkheid voor het in goede banen leiden van de investeringen van de gemeente Hilversum.  Je bent met name betrokken bij de teams die zorgen voor het aanleggen van wegen, riolen en de grote investeringsprojecten van de gemeente Hilversum. Jouw taken bestaan is het opstellen, bewaken van de totale investeringsportefeuille en het opstellen van financiële rapportages en het adviseren, ondersteunen en begeleiden van het lijnmanagement bij financiële vraagstukken. Je overlegt periodiek over de inzet van de verschillende (investerings)budgetten, stelt verschillende rapportages samen. Jij gaat als specialist geen enkel financieel vraagstuk uit de weg en zorgt voor het financieel inzicht en overzicht.

Wat ga je concreet doen?

  • Ondersteunen bij inrichten van de systeem voor de totale investeringen van de gemeente Hilversum;
  • Samen met de organisatie, je collega's ven Financiën en Control stel je de totale investeringsplanning van de gemeente Hilversum op. Dit betreft onder andere het invoeren en onderhouden (inclusief rapportages) van de investeringen in een systeem (MIP activa module) en het verwerken hiervan in Excel;
  • Je bent (mede) verantwoordelijk voor up-to-date financiële rapportages. Zo stel je maandelijks financiële rapportages samen en bewaak je zo budgetten van de teams die je adviseert;
  • Je levert een belangrijke bijdrage bij het samenstellen van de balansdossiers ten behoeve van de jaarrekeningcontrole;
  • Je informeert de domein controller over de belangrijke ontwikkelingen in de teams die jij adviseert.

Wat breng je mee?
Voor deze rol is een communicatief sterke en resultaatgerichte persoonlijkheid met adviesvaardigheden en een proactieve houding essentieel. Kennis en ervaring met Lias, Key2Financiën en accountantcontroles zijn noodzakelijk om succesvol in deze functie te kunnen opereren. Je hebt de capaciteit om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden en kunt zowel goed in teamverband werken als zelfstandig taken oppakken. Je beschikt over een kritische en vasthoudende houding, weet initiatief te nemen en durft verantwoordelijkheid te dragen. Je zoekt actief de samenwerking op en functioneert goed onder druk. Daarnaast ben je sterk met cijfers, administratie en het plannen en organiseren van werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 32 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financial controller bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren van controledossiers voor de accountant (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in werken met Excel (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten):
8. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Key2FInanciën (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van Investeringsprognoses, adviseren over investeringen (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv) (5 punten);
11. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is) (5 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch;
  • Communicatief;
  • Proactief;
  • Oplossingsgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 8 januari 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
    Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 januari 2024, 09.00 uur De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 31 januari 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 6 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.