Adviseur Inkoop
Provincie Overijssel
 
Aanvraagnummer
19383
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
20 uur
DAS opdracht
Nee
Start
13 januari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
06 January 2025
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Beschrijving plek binnen de eenheid Bedrijfsvoering
Als inkoopadviseur werk je bij het Expertisecentrum van de provincie Overijssel. Bij het expertisecentrum werken 5 betrokken collega's aan de brede opgave rond inkoop. Dit expertisecentrum inkoop is geplaatste binnen het team Financien binnen de eenheid Bedrijfsvoering.

Opdracht  
In samenwerking met jouw collega's zorg je ervoor dat met jouw adviezen, opdrachten doel- en rechtmatig aanbesteed worden. Je fungeert als vraagbaak voor alle mogelijke inkoop- en contractvraagstukken. Als adviseur ben je de sparringpartner van én de luis in de pels voor het management. Je zorgt voor de tactische advisering en levert, gevraagd en ongevraagd, advies aan het management en medewerkers. 

Naast het geven van advies stel je desgewenst aanbestedingsstukken op en begeleid je aanbestedingstrajecten binnen de provincie. Je signaleert de mogelijkeheden voor een stimuleert het afsluiten van overkoepelende provinciebrede raamcontracten. 

Je volgt de ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet, je draagt bij aan het (door)ontwikkelen van het inkoopbeleid en onderzoekt, ontwikkelt en implementeert (innovatieve) instrumenten en hulpmiddelen voor aanbesteden en de bijbehorende risicobeheersing. Belangrijke thema's vormen circulair inkopen en social return. Je onderhoudt de contacten met het shared service cntrum (ONS) waar de procesbeheersing rond Europese aanbestedingen is belegd. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. In het bezit van NEVI1 en NEVI2 opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde cursus / opleiding "aanbestedingsrecht (20 punten);
5.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een Provincie (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van administratief systeem SAP of ISP-next (30 punten);

7. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen (MVI) en duurzaamheid (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Samenwerking;
  • Flexibiliteit;
  • Rolvastheid;
  • Pro-actief;
  • Verbindend;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag
Standplaats: zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 januari 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 december 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 31 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag 1: U hanteert als een van de selectiecriteria 'Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een Provincie (30 punten)'. Kunt u dit wijzigen in ervaring bij een aanbestedende dienst zoals een gemeente of een waterschap? Zo niet, kun u dan aangeven waarom een dusdanig lange ervaring bij een provincie gewenst is?
Antwoord: We houden de criteria in stand. Onderbouwing: ervaring met de dynamiek en het politieke speelveld van een provincie zijn dermate belangrijk om succesvol te zijn in de opdracht dat wij hier veel waarde aan hechten. 

Vraag 2: Wij hebben een geschikte kandidaat voor deze opdracht. Helaas is maandag geen werkdag voor hem. Is dit bespreekbaar? Hij is wel beschikbaar op dinsdag, woensdag en donderdag.
Antwoord: Dit is bespreekbaar. 

Vraag 3: Is gemiddeld 12 uur mogelijk? - wat is de gevraagde aanwezigheid op locatie? - is er een max. tarief? - betreft het een warme stoel aanvraag ivm Nevi 1 en 2? Lijk mij voor deze rol zoals omschreven Nevi 1 voldoende is in combinatie met de gevraagde ervaring van de adviseur.
Antwoord: 12 uur is voor ons te laag om de opdracht succesvol in te vullen.
Aanwezigheid is minimaal 50%, maar zichtbaarheid en contact is cruciaal. Het is realistisch om rekning te houden met 75% aanwezigheid op locatie. 
Tarief: marktconform. Indien er niets over het tarief in de uitvraag vermeld staat, doen wij hier geen mededelingen over. De opdrachtgever heeft bewust voor vrije marktwerking gekozen. Wij raden je aan zo scherp mogelijk te reageren. Via de volgende link kan je bekijken hoe de functieschalen zijn ingedeeld en welk maandsalaris daaraan verbonden is: https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten/salaris-salaristoeslagen-en-vergoedingen. Op basis hiervan kunt u een uurtarief formuleren dat passend is.
Nevi eisen blijven is stand. 

Vraag 4: Is men bereidt om selectiecriterium 5 als volgt te formuleren: Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een publieke organisatie.
Antwoord: Nee, we willen vasthouden aan het gestelde criterium. 

Vraag 5: Is 16 uur per week mogelijk?
Antwoord: Nee, 16 uur is in onze optiek onvoldoende. 

Vraag 6: De gestelde selectie-eisen met ervaring van minimaal 5 jaar bij een provincie zijn zeer specifiek. Bent u het eens dat een andere publieke organisatie van vergelijkbare omvang en met politieke bestuurlijke componenten vergelijkbaar is? En bent u bereid het criterium daarop aan te passen? Zo niet, kunt u vanuit oogpunt van proportionaliteit toelichten waarom niet?
Antwoord: Zie antwoord vraag 1: We houden de criteria in stand. Onderbouwing: ervaring met de dynamiek en het politieke speelveld van een provincie zijn dermate belangrijk om succesvol te zijn in de opdracht dat wij hier veel waarde aan hechten. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 6 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.