Projectmanager ICT
Gemeenschappelijke Regeling Reiniging Blink
 
Aanvraagnummer
19359
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
20 uur
DAS opdracht
Ja
Start
2 januari 2025
Opleidingsniveau
WO
Regio
Noord-Brabant
Einde inschrijfdatum
23 December 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Gemeenschappelijke regeling Blink (hierna te noemen: Blink) is een samenwerkingsverband van de gemeenten Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Heeze-Leende, Helmond, Laarbeek, Nuenen, Someren en Son en Breugel. Blink neemt de gemeenten de zorg voor de afvalinzameling volledig uit handen. Bij Blink zijn er dagelijks circa 130 medewerkers actief. Jaarlijks wordt er zo’n 100.000 ton aan grof en fijn huishoudelijk afval ingezameld en rond de 35.000 ton aangeboden op milieustraten. Het ingezamelde afval wordt door verschillende partijen duurzaam verwerkt.
In een aantal van de aangesloten gemeenten heeft de reiniging van de openbare ruimte opgedragen aan Blink. De werkzaamheden omvatten vegen, opruimen van zwerfafval, het legen van prullenbakken, het verwijderen van onkruid, het verwijderen van zwerfvuil uit oppervlaktewater en het opruimen na evenementen. Blink werkt op het gebied van reiniging daar waar mogelijk samen met de regionale werkvoorzieningsschappen en geeft op die manier ook invulling aan Social Return.
Daarnaast speelt Blink een rol in het aanjagen van de regionale circulaire economie.
Nadere informatie over Blink is te vinden op www.mijnblink.nl.

Opdracht           
Blink wenst voor de herinrichting van haar IT- en applicatielandschap een projectmanager te selecteren, die ervaring heeft met het gelijktijdig aansturen van meerdere ICT-projecten. Naast projectplanning en -sturing wordt van de projectmanager kennis van / ervaring in de afvalbranche verwacht, een informerende rol richting het MT met betrekking tot automatisering, digitalisering en procesoptimalisaties, en een adviserende rol met betrekking tot de bijbehorende optimalisatie van bedrijfsonderdelen. In het geval van overschrijdingen van het budget of van tijd, buiten de marges, moet de projectmanager terug naar de opdrachtgever. De projectmanager bepaalt de inrichting van de projectorganisaties en is verantwoordelijk voor het resultaat en de doorlooptijd, de kwaliteit en het budget.

De uiteindelijke inzet van de projectmanager is afhankelijk van het definitieve besluit/goedkeuring van de kwartiermaker/bestuurssecretaris van Blink ten aanzien van de te realiseren projecten.
Blink werkt in opdracht van de 9 deelnemende gemeenten, dus moet er rekening gehouden worden met beslismomenten van het bestuur van Blink.

De beoogde projecten die in 2025 zullen aanvangen (met eventuele uitloop) onder de verantwoordelijkheid van de projectmanager zijn:

  • Vervolgimplementatie van de applicatie Ximmio, implementatie van een telefooncentrale / kennisbank, en uitfasering van de applicatie CI-Web (o.a. functionaliteit voor call center, klachten & meldingen, adresbeheer, pasbeheer, chipbeheer en diftar-data) vanuit de deelprojecten “KCC” en “Data”.
  • Opzetten van een inhouse afdeling KCC (KlantenContactCentrum).
  • Opzetten van een organisatieonderdeel “diftar” en structureren van de AO/IC m.b.t. het beheer van adressen, passen, chips, milieustraatbezoeken, ledigings- en stortingsdata.
  • Realisatie van effectieve en efficiënte rapportagemogelijkheden d.m.v. de aanbesteding en implementatie van de BI-tool QlikSense.
  • Realiseren van compliance aan ICT wet- en regelgeving (BIO en NIS2) i.s.m. onze externe IT-dienstverlener.
  • Herstructureren van de huidige Sharepoint-/Teams-inrichting en doorontwikkelen van een optimaal gebruik hiervan.
  • Behoeftespecificatie, aanbesteding en implementatie van een (of meerdere) asset management systemen.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectmanager voor de implementatie van nieuwe applicaties;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een afvalinzamelingsbedrijf;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
4. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 20 uur in de week;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager voor de implementatie van nieuwe applicaties; (35 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met de Europese regelgeving m.b.t. aanbestedingen (omschrijf duidelijk in het cv); (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met de afstemming tussen opdrachtgever, projectleiders, toeleveranciers en gebruikers binnen een afvalinzamelingsbedrijf (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met vigerende wet- en regelgeving die relevant is bij het managen van bovengenoemde projecten (denk aan security, privacy, archief, gemeentelijke financiële verordeningen). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief;
  • Analytisch.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen / knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Uurtarief en indexeringsmogelijkheid
Blink wenst van de kandidaat een all-in uurtarief te ontvangen (inclusief eventuele reis- en verblijfkosten, enz.; incl. fee Flextender; excl. BTW). Reistijd is niet declarabel, maar is in het uurtarief begrepen.

Bij verlenging van de opdracht is vanaf 01.01.2026 een jaarlijkse indexering van het uurtarief (excl. fee Flextender) van toepassing. Gehanteerd wordt de consumenten prijsindex voor de gezinsconsumptie (CPI waarbij 2015= 100); Gerekend wordt met het prijsindexcijfer van de maand september van het jaar voorafgaand aan het jaar waarop de overeenkomst betrekking heeft. De jaarlijkse indicering wordt gemaximeerd op 5% per jaar (Bij een hogere index wordt dus maximaal 5% tariefstijging toegestaan). Er wordt geen gebruik gemaakt van de afgeleide cpi index. Indexering wordt afgerond op 2 cijfers achter de komma, alvorens berekening plaatsvindt. Ook het te berekenen uurtarief wordt afgerond op 2 cijfers achter de komma.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het CV dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Werkdagen
De projectmanager bepaalt zelf op welke dagen en op welke locatie de opdracht wordt vervuld.

Planning
De gesprekken bij Blink zijn gepland op vrijdag 27 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 24 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Overige informatie

  • Blink kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
  • Blink kan om een verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 18 december 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 18 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update vragen

Vraag Bij 2. Minimumeisen / knock-outcriteria wordt gevraagd om 'Aantoonbare werkervaring binnen een afvalinzamelingsbedrijf'. Valt werkervaring bij een gemeente, specifiek bij stadsbeheer, ook onder deze eis? Zo ja, kunnen we deze ervaring gebruiken om aan de minimumeis te voldoen?
Antwoord Ervaring binnen de afvalbranche is een vereiste voor het vervullen van deze rol.

Vraag De beoogde projecten die in 2025 zijn best divers van karakter en benodigde expertise. Staat opdrachtnemer open voor een deelinvulling van sommige van de benodigde projecten, bijvoorbeeld voor de implementatie van een telefooncentrale / kennisbank, en uitfasering van de applicatie CI-Web (o.a. functionaliteit voor call center, klachten & meldingen, adresbeheer, pasbeheer, chipbeheer en diftar-data) vanuit de deelprojecten “KCC” en “Data” en het opzetten van een inhouse afdeling KCC (KlantenContactCentrum)? Onze ervaring leert dat voor het implementeren van een telefonieoplossing en het voor het opzetten van een kwalitatieve goede KCC speciek kennis vereist. Waarbij er niet alleen aandacht is voor een goede technische implementatie maar ook aandacht voor gebruikers adoptie.
Antwoord We begrijpen de vraag, echter in onze organisatie overlappen deze diensten elkaar en het begrijpen van de verbanden is zeer relevant. Invulling door één en dezelfde kandidaat heeft hierbij een voorkeur om de raakvlakken en koppelingen te zien.

De reactietermijn van deze uitvraag duurt tot maandag 23 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.