Coördinator Planning & Control
Gemeente Olst-Wijhe
 
Aanvraagnummer
19312
Duur
t/m 30 september 2025
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
32-36 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
23 December 2024
Eindtijd
09:00 uur

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige plattelandsgemeente tussen Zwolle en Deventer. Landelijk wonen, maar met de gemakken van de stad dichtbij. Olst-Wijhe kent een heel actieve samenleving met ruim 18.000 inwoners. De mooie natuur en de IJssel trekken veel bezoekers en natuurliefhebbers naar onze gemeente. Olst-Wijhe is een fijne plek om te wonen, werken en recreëren. Om deze kracht te behouden zijn er volop ontwikkelingen en je collega’s uit het team Strategie zetten volop in op het organiseren van meer strategisch vermogen voor de gemeente en daarmee meer focus. Het team is klein, nieuw en biedt ook voor jou nog ruimte om te pionieren en te innoveren.

Opdracht
Als coördinator planning & control sta je aan de lat om onze p&c-stukken zowel inhoudelijk als financieel verder te professionaliseren. Dat doe je samen met ons team Financiën en onze concerncontroller. Het eerstvolgende product is dit voorjaar een kadernota en daaropvolgend de begroting voor 2026. De kadernota geeft richting aan de begroting en aan de inhoudelijke koers voor de komende jaren. Je komt in ons (nieuwe) team Strategie zodat je met je expertise en je brede interesse integraal met onze gemeenteraad, bestuur en organisatie mee kan denken over de lange(re)-termijnimpact van de structuren en voorstellen die we gezamenlijk opleveren. Je weet ook de juiste woorden te geven aan de getallen: naast het ‘hoe’ maak je het ‘waarom’ helder. Als coördinator planning & control ben je dus zowel van het proces als van de inhoud. Je hebt helder hoe p&c bij kan dragen aan een scherpere focus op wat we als gemeente moeten, wat we willen en wat we kunnen. Je zet je daarom ook in voor de doorontwikkeling van de tussentijdse bestuursrapportages. We hoeven je op voorhand niet te vertellen dat ook voor Olst-Wijhe de komende jaren het een uitdagende puzzel is begrotingen te plannen die ook echt perspectief bieden. Omdat er veel opgaven in het sociale domein liggen is expertise op dat vlak een pré maar als strateeg weet je (financieel) natuurlijk ook de weg in het fysieke domein.

We zoeken een mix van een financiële denker en doener die met een strategische visie en stevige advieskwaliteiten meehelpt om onze gemeente verder te brengen in het organiseren van een vitale p&c-cyclus. We bieden je een werkomgeving waar je inzet telt en waar je kansen krijgt om meters te maken. Je laveert met flair tussen bestuur, raad en organisatie. Je hebt concrete ideeën over hoe je onze kadernota en begroting inzichtelijker en beter leesbaar kan maken. Je bent een collegiale teamspeler die samen met onze concerncontroller en ons team Financiën in 2025 het fundament legt om een aansprekende en tegelijkertijd realistische toekomst op te bouwen. Tegelijkertijd ben je een zelfstandig denker die constructief kritisch durft te zijn, Je hebt daarbij kennis van en oog voor de diversiteit van de verschillende beleidsvelden maar zet juist in op het vinden van verbinding. Je weet in acties en betoog aan te geven dat ‘getallen’ uiteindelijk ‘gezichten’ vertegenwoordigen. Juist dat perspectief voedt je ambitie om een werkzame structuur neer te zetten waar we mee vooruit komen.

Concrete projecten

  • Doorontwikkelen planning & control cyclus;
  • Coördinatie/penvoering Kadernota 2025-2028 en begroting (2026);
  • Bestuursadvisering in brede zin.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Een afgerond opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3.  Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coordinator Planning en control;
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financien bij een gemeentelijke instelling;
5.  Uiterlijk beschikbaar per 3 februari voor minimaal 32 uur per week;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar  als coordinator Planning en control bij een gemeente (45 punte);
7. Aantoonbare werkervaring met financiele advisering binnen het sociaal domein (30 punten);
8.  Aantoonbare werkervaring met het leesbaar/inzichtelijk maken van de P&C stukken (noem hiervan een concreet voorbeeld in het cv) (15 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 16 januari 2024 (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Strategisch denkvermogen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatief vaardig (mondeling/schriftelijk);
  • Teamspeler, verbindend en resultaatgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Indicatie 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 januari 2025 10:30 de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 17 december 2024 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 18 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 december 2024 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.