Adviseur Verkeersmanagement en digitalisering
Vervoerregio Amsterdam
 
Aanvraagnummer
19161
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
20 uur
DAS opdracht
Nee
Start
01-01-2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
19 December 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan de meest innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Opdracht
De Vervoerregio Amsterdam zoekt een ervaren Adviseur Verkeersmanagement en Digitalisering die een essentiële rol zal spelen in een strategisch project gericht op het verbeteren en harmoniseren van mobiliteitsdata en verkeersmanagement binnen Noord-Holland, Flevoland en op landelijk niveau. Het project beoogt gemeenten en andere overheidsinstanties te ondersteunen bij de overgang naar datagedreven beleid en digitaal verkeersmanagement en is verdeeld in afgebakende werkpakketten en verwachtte resultaten, met een looptijd van 12 maanden en twee mogelijke verlengingsopties van 12 maanden. Deze looptijd is noodzakelijk om de complexiteit van de regionale en landelijke samenwerkingsprocessen en de implementatie van standaarden en systemen te faciliteren en om de verschillende fasen van voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het project zorgvuldig af te ronden en de implementatie van oplossingen regionaal en landelijk te verankeren.

Projectdoelen

  • Ontwikkelen van een duurzaam framework voor datagedreven verkeersmanagement en multimodaal netwerkmanagement.
  • Verbeteren van de kwaliteit en beschikbaarheid van mobiliteitsdata door gemeenten te adviseren en te ondersteunen bij digitalisering.
  • Harmoniseren van datastandaarden en systemen op regionaal en nationaal niveau om data-uitwisseling te optimaliseren.
  • Organiseren van kennisdeling en besluitvorming met betrokken stakeholders, inclusief gemeenten, regio’s en landelijke partijen.

Werkzaamheden
De adviseur zal verantwoordelijk zijn voor de volgende werkzaamheden:

  • Gemeenten adviseren en ondersteunen bij het digitaliseren van mobiliteitsdata en het borgen van dataleveringen in lijn met regionale en landelijke standaarden.
  • Vervoerregio Amsterdam vertegenwoordigen in het Regionaal Data Team Noord-Holland en Flevoland en deelnemen aan het Landelijk Dataketen Overleg (LDKO).
  • Voorzitterschap voeren over het Regionaal Data Team Noord-Holland en Flevoland, inclusief agenderen en coördineren van vergaderingen.
  • Adviseren binnen de klankbordgroep Digitaal Stelsel Mobiliteitsdata, met focus op interoperabiliteit en bruikbaarheid van data.
  • Organiseren van kennissessies en werksessies rondom thema’s zoals schoolzones en logistieke beperkingen, met als doel kennisdeling en concrete acties.
  • Bijdragen aan het opstellen en implementeren van een multimodaal netwerkmanagementkader, inclusief begeleiding van besluitvormingsprocessen.
  • Actief bijdragen in het Regionaal Tactisch Team Noord-Holland en de Regioregie Noord-Holland, gericht op verkeersmanagement en afstemming van projecten.
  • Gemeenten adviseren over verkeersmanagementstrategieën voor specifieke situaties, zoals wegwerkzaamheden en evenementen, om hinder te minimaliseren.
  • Adviseren aan en ondersteunen van de vertegenwoordiger van de Vervoerregio Amsterdam in het regieteam Noord-Holland, inclusief deelname aan voorbereidende kernteamactiviteiten.

Resultaten
Aan het einde van de looptijd worden de volgende resultaten opgeleverd:

  • Een werkend en breed geaccepteerd multimodaal netwerkmanagementkader.
  • Praktische handvatten en adviesdocumenten voor gemeenten over digitalisering en verkeersmanagement.
  • Succesvolle coördinatie en harmonisatie van datastandaarden en processen op regionaal en landelijk niveau.
  • Georganiseerde kennis- en werksessies met concrete uitkomsten en vervolgacties.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van mobiliteit, verkeer, verkeersmanagement of digitalisering.
2. Minimaal 2 aantoonbare werkervaring in een regionaal data team.
3. minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van verkeersmanagement.
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afstemming van geplande afwijkingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als voorzitter bij een regionaal data team (punten 25)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied verkeersmanagement mobiliteit in de Vervoerregio Amsterdam (Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Edam-Volendam, Haarlemmermeer, Landsmeer, Oostzaan, Ouder-Amstel, Purmerend, Uithoorn, Waterland, Wormerland en Zaanstad) (punten 25)
7.Aantoonbare werkervaring met het ontsluiten en borgen van datalevering (punten 25)
8.Aantoonbare werkervaring met het organiseren van kennissessies en werksessies op gebied van digitalisering van mobiliteitsbeleid (punten 25)

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch
  • Secuur
  • Communicatief
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Zelfstandigheid

Functieschaal
Het maximale tarief voor deze opdracht is €134.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr , flexibel afhankelijk van afspraken en overlegmomenten van de relevante gremia.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7 januari tussen 14.30 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen kunnen worden ingediend tot maandag 16 december 2024, 09.00 uur. De antwoorden op bijbehorende vragen worden uiterlijk dinsdag 17 december 2024 gepubliceerd. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 19 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.