Inkoper
Gemeente Dronten
 
Aanvraagnummer
19116
Duur
3 maanden
Opties verlenging
1 maal 3 maand(en)
Uren per week
28 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 januari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
13 December 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
De gemeente Dronten koopt jaarlijks voor miljoenen aan producten en diensten in. Dit vraagt om een professionele wijze van inkopen en aanbesteden. Het inkoopteam bestaat uit: één strategisch inkoopadviseur, één inkoopadviseur en één medewerker Inkoop en contractbeheer. Wegens het vertrek van een inkoopadviseur is tijdelijke inzet van een inkoopadviseur noodzakelijk om meerdere aanbestedingen op te starten en te begeleiden. De vacature voor een vaste inkoper staat open en de verwachting is dit in de eerste helft van 2025 in te vullen.

Je voert zelfstandig meervoudige en Europese aanbestedingsprocedures uit. Deze aanbestedingen hebben betrekking op ICT, communicatie en andere gebieden (via Mercell).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding NEVI 1;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen de overheid;
4. Aantoonbare werkervaring met het projectmatig begeleiden van Europese aanbestedingen.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur in de afgelopen 10 jaar (20 punten);
6. Een afgeronde NEVI-2 opleiding (20 punten);
7. Minimaal 3 succesvolle afgeronde Europese aanbestedingen op het gebied van ICT (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen de gemeente (10 punten);
9. Aantoonbare kennis van Tendernet en Mercell (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Klantgericht;
  • Analyserend vermogen;
  • Samenwerken;
  • Proactief;
  • Communicatief vaardig.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
Er is één professional nodig

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk:  in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 december 2024 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 9 december 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 11 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update:

Vraag: Goedemiddag, gaat u akkoord met een kandidaat die 1x per week op locatie werkt? 
Antwoord: Twee keer per week op locatie is het minimale

Vraag: Is later starten of infaseren ook mogelijk? 
Antwoord:
Nee, per 2 januari starten en qua infasering zou iemand die eerst 20 uur kan daarna op kunnen bouwen naar 28 binnen 1 maand. Niet minder dan 20 uur als start.

Vraag: Is er mogelijkheid tot uitbreiding naar 32 uur in de week? 
Antwoord:
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 december 2024, 09.00 uur uur. Tot die tijd kunt u reageren.