Projectleider Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT)
Gemeente Pijnacker-Nootdorp
 
Aanvraagnummer
19033
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
32 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
januari 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
20 December 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit vier teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning, het Kernteam en het Bedrijfsbureau. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol.

Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Pijnacker-Nootdorp valt binnen het team Maatschappelijke Ondersteuning. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en binnenkort ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Wij zijn met op zoek naar een Projectleider voor de gemeentebrede herstelaanpak gedupeerden toeslagenaffaire (inclusief kindregeling en in de toekomst de regeling voor ex-partners):

  • Voorzetten, evalueren en waar nodig bijstellen en/of uitbreiden van de brede ondersteuning vanuit het steunpunt
  • Uitvoeren, evalueren en waar nodig bijstellen van het projectplan, incl. risicoanalyse en beheersmaatregelen
  • Het in kaart brengen van de omvang van de problematiek van de kinderen en ex-partners van gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente
  • Het ontwikkelen en implementeren van een hulpaanpak voor kinderen en ex-partners van gedupeerden op de leefgebieden financiën / schulden, wonen / huisvesting, zorg & welzijn, werk / dagbesteding en gezin
  • Het ontwikkelen en implementeren van een aanpak tot het bereiken van kinderen en ex-partners gedupeerden in de gemeente
  • Contactpersoon ondersteuning voor de Belastingdienst, nauwe samenwerking met de contactpersoon moratorium / kwijtschelding en de contactpersoon beleid
  • Ontvangen en verwerken van de diverse lijsten via het portaal van de Belastingdienst
  • Zorgdragen voor correcte uitvoering van moratorium en kwijtschelding publieke schulden door betrokken medewerkers invordering (Sociaal Domein en gemeentelijke heffingen)
  • Zorgdragen voor correcte uitvoering van afhandeling van lopende geslaagde schuldbemiddelingen en saneringskredieten
  • Het verbinding leggen en onderhouden met (de aanpak van) Belastingdienst en het Rijk, incl. contacten en bespreekuren VNG
  • Opstellen vacatures en uitvoeren sollicitatieprocedures t.b.v. inhuur
  • Het aansturen van uitvoerende professionals (maatschappelijk werk / financieel specialisten), incl. wekelijkse casuïstiekbespreking
  • Het bouwen en onderhouden van een netwerk en verwerven en bijhouden van actuele kennis
  • Het adviseren van bestuur bij besluitvorming en verantwoording rondom herstelaanpak kinderopvang toeslagenaffaire
  • Zorg dragen voor aanleveren en afstemmen van informatie t.b.v. voortgangsrapportage, financiële verantwoording en integrale planning
  • Stimuleren interne samenwerking, kennisopbouw en -borging en bewaken samenhang (o.a. WMO, jeugdhulp, kern- / wijkteam, participatie, etc.)
  • Signaleren knelpunten en rapporteren naar de afdelingsmanager
  • Input leveren communicatieplan, incl. input inrichting website, opstellen flyers / posters / abri’s en animatiefilmpje
  • Input leveren inrichting systemen t.b.v. dossiervorming, factuurafhandeling en financiële verantwoording

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het Sociaal Domein als Projectleider Kinderopvang Toeslagenaffaire binnen de gemeente;
6. Per 15 januari 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;

Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectleiderschap of implementatie van processen binnen de hersteloperatie toeslagen bij een gemeente, VNG of UHT (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met schuldhulpverlening  aan gedupeerden en domein-overstijgende casuïstiek (25 punten);
9. Ervaring met de aansturing van een team binnen de hersteloperatie, specifiek een team gericht op emotionele en complexe psychosociale ondersteuning van gedupeerden van de toeslagenaffaire (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het coachen en trainen van medewerkers kinderopvangtoeslagenaffaire (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met multiculturele problematiek, duidelijk weergeven in het cv (10 punten).

Competenties
-Ondernemend;
-Organiserend;
-Resultaatgericht;
-Coachend;
-Stressbestendig;
-Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
-Kan uitstekend samenwerken en is een bruggenbouwer.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Functieschaal
De functie is ingedeeld in Schaal 10. 

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 51. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 12 december 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 16 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

Update vragen: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 20 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.