Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee!
De gemeente Hardenberg is ambitieus. We hebben de ambitie om de komende jaren 400 woningen per jaar te bouwen. We zijn ondernemend, bereiden onze bedrijventerreinen uit en realiseren nieuwe bedrijventerreinen. Ook voeren we veel projecten uit om onze infrastructuur te verbeteren. Daarnaast hebben we vele grotere beheerprojecten die de leef- en werkomgeving moeten verbeteren. Met al onze projecten willen we een bijdrage leveren aan de doelen voor duurzame ontwikkeling. Voor het managen van onze projecten zoeken wij projectleiders. Ben jij ook ambitieus en wil je uitdagende projecten managen, kom dan bij ons werken als Projectleider Civiele Techniek!
De opdracht vindt plaats binnen het domein Openbaar Gebied binnen het team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden (IGG). Dit team richt zich op de inrichting en beheer van de openbare ruimte en gemeentelijke gebouwen. Het team heeft vijf clusters, namelijk, Civiel, Groen, Verkeer, Riolering & Water en Gebouwen & Gronden. Ook is er een onderdeel Projecten. Onder dit onderdeel valt de opdracht.
In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor het leiden en coördineren van de diverse civieltechnische projecten. Onderstaat overzicht geeft alvast een inzicht de projecten inclusief het op te leveren resultaat:
- Bedrijventerrein Rollepaal-Oost - opleveren fasedocument voorbereidingsfase;
- Baalderveld - opleveren fasedocument creatiefase;
- Omgeving Mastenbroek - opleveren fasedocument creatiefase;
- Spaanskamp - opleveren fasedocument creatiefase;
- Diverse locaties rond kruispunt te Balkbrug - opleveren fasedocument voorbereidingsfase;
- Bedrijventerrein Heemserpoort - opleveren fasedocument creatiefase;
- Witte de Withstraat - opleveren fasedocument creatiefase;
- Herinrichting Kerkstraat Sibculo - opleveren fasedocument creatiefase;
- Coevorderweg Slagharen - opleveren fasedocument creatiefase.
Werkzaamheden die hierbij komen kijken zijn:
- Je organiseert startbijeenkomsten voor projecten en maakt startformulieren en projectplannen;
- Je organiseert de technische werkvoorbereiding en begeleiding;
- Je bereid de aanbesteding van werken voor en begeleid de aanbestedingen;
- Je verstrekt opdrachten aan externe partijen;
- Je communiceert en stemt af met aannemers en andere uitvoerende partijen;
- Je bewaakt de voortgang, budgetten en kwaliteit;
- Je communiceert regelmatig met in- en externe stakeholders om hun behoeften en doelstellingen te begrijpen en ervoor te zorgen dat projecten aan hun verwachtingen voldoen;
- Je stuurt multidisciplinaire teams aan, waarbij je de projectdoelen, taken en verantwoordelijkheden duidelijk communiceert. Je stemt de werkzaamheden intern af;
- Je bent verantwoordelijk voor het risicomanagement en de naleving van wet- en regelgeving binnen de projecten.
De werkzaamheden binnen de onderdeel projecten worden opgepakt volgens een systematiek van projectmanagement.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting Projectmanagement, Bouwkunde of Infra;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeentelijke instelling;
3. Cursussen met betrekking tot projectmatig werken en UAV afgerond;
4. Aantoonbare werkervaring met complexe ontwikkelelingsprojecten zoals het bouw- en woonrijp maken en ervaring met participatietrajecten;.
5. Aantoonbare werkervaring met IPM-methodiek.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met UAV en RAW systematiek (20 punten);
7. Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiel met verantwoordelijkheid sturing te geven aan o.a. werkvoorbereiders, ontwerpers en externe ingenieursbureaus (20 punten);
8. Aantoonbaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met omgevingsmanagement, inclusief participatietrajecten (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met GREX-ramingen voor een gemeente/provincie (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaat- en oplossingsgericht;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Politiek/bestuurlijke antenne;
- Communicatief vaardig;
- In staat om buiten de 'normale' kaders te denken;
- Gevoel voor humor.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Kan op alle werkdagen
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.