Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
Programma vluchtelingen
We blijven de komende jaren verantwoordelijkheden behouden rondom de opvang in de Zwolse keten van instroom-doorstroom- en uitstroom van vluchtelingen en statushouders. Er is in 2022 gestart met een programma organisatie om hierop regie te kunnen voeren.
Binnen het programma vluchtelingen voert de gemeente enerzijds regie op vraagstukken zoals de vraag naar tijdelijke opvang of huisvesting en weegt deze in samenhang af. Anderzijds is de opgave ook maatschappelijk; het college zet in op het verder bouwen aan een inclusieve samenleving. Waarin we nieuwe Zwollenaren bij de maatschappij betrekken en ervoor zorgen dat Zwolle een thuis is voor iedereen of je er nu woont of tijdelijk verblijf. Bij de te maken keuzes houden we rekening met de draagkracht van inwoners en organisaties en blijven we hierover in gesprek.
Opdracht
Een recente verkenning naar de mogelijkheden voor permanente opvanglocaties heeft drie kansrijke locaties opgeleverd die nader verkend zullen worden. Met de komst van de Spreidingswet (vastgesteld februari 2024) en de indicatieve taakstelling van 717 plekken voor de gemeente Zwolle zijn dit onvoldoende locaties om de taakstelling te halen. We streven naar een evenwichtige spreiding van opvanglocaties over de stad. Om die reden heeft het college van B&W besloten de mogelijkheden te onderzoeken in de zogeheten prioritaire gebiedsontwikkelingen in de gemeente, te weten De Spoorzone, het Stadshart, Holtenbroek, Oosterenk en Stadshagen. Daarna, maar dat valt buiten deze opdracht, wordt ook naar de overige gebieden in Zwolle gekeken. De opdracht wordt opgeknipt in twee fasen:
- QuickScan in de prioritaire gebieden
Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de oorspronkelijke opdracht van 2-3 locaties voor 600 mensen, maar ook naar kleinschaliger en tijdelijke locaties.
- Onderzoek starten in Oosterenk
De reden voor het starten van een onderzoek in Oosterenk is dat op dit moment in de Oosterenk een ontwikkelkader wordt ontworpen.
De opdracht betreft het kaart brengen hoe de vluchtelingen opgave gerealiseerd kan worden in de gebiedsontwikkelingen in de vijf prioritaire gebieden, voorzien van een analyse en onderbouwing en impactanalyse op de woningbouwproductie en overige consequenties. Het betreft statushouders, kansrijke asielzoekers, AMVérs, Crisisnoodopvang en andere ontheemden zoals Oekraïners. Opvang van statushouders valt onder de opdracht, de huisvesting van statushouders niet. De bandbreedte van de opdracht per locatie is 4 tot 300 plekken, en van tijdelijk (> 2 jaar) tot permanent.
Het doel is om ten minste 326 kansrijke plekken te identificeren.
Het resultaat van de QuickScan en het onderzoek in Oosterenk is een rapportage waarin is opgenomen:
- Conclusie hoe de opgave vluchtelingen gerealiseerd kan worden in de gebiedsontwikkelingen,
- Inventarisatie van de (on)mogelijkheden op gebiedsniveau en waar mogelijk op locatieniveau, met daarbij een inschatting van het mogelijk te realiseren aantal plekken;
- Analyse en onderbouwing van deze (on)mogelijkheden;
- Impactanalyse op de woningbouwproductie en andere consequenties;
- Inschatting van bespreekbaarheid van relevante stakeholders rondom de gebiedsontwikkeling;
- Conclusie en advies richting ambtelijk opdrachtgever en daarna het bestuur.
Bestuurlijke besluitvorming dient voor vóór 1 maart 2025 plaats te vinden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectmanager op het gebied van gebiedsontwikkelingen, vastgoed, en planologie binnen een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met vluchtelingenopgave.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Vluchtelingenproblematiek én gebiedsontwikkelingen (10 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectmanager op het gebied van gebiedsontwikkelingen, vastgoed, en planologie binnen een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met integraal samenwerken binnen diverse teams van de gemeente op thema gebiedsontwikkeling (30 punten)
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering in een politiek gevoelige context; (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Heeft ervaring en affiniteit met de vluchtelingenopgave;
- Heeft ruime ervaring met gebiedsontwikkelingen, vastgoed, en planologie;
- Is een stevige persoonlijkheid met doorzettingskracht, die de gemeentelijke organisatie en impact gebiedsontwikkeling goed kent en de juiste informatie kan ophalen en vertalen richting voorgenomen besluitvorming;
- Is een eerlijke en betrouwbare gesprekspartner in de organisatie en voor de stakeholders, is standvastig en sensitief;
- Heeft een uitstekend gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;
- Is bereikbaar en flexibel.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Maximaal tarief is €140,-.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Alle dagen van de week, flexibel in te zetten
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 22 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 23 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 25 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.