Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.
Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
De komende jaren wordt het Bedrijventerrein Noord IV ontwikkeld. Om dit te kunnen bewerkstelligen is een wijziging van het omgevingsplan nodig. Gelet op het gevestigde voorkeursrecht moet de wijziging uiterlijk eind september 2026 zijn vastgesteld. Voor de procesmatige begeleiding en het opstellen van de juridische regeling zoeken we ondersteuning.
Je werkt nauw samen met de collega’s van Team Economie en Regio aan deze opgave. De ontwikkeling van een bedrijventerrein is ten gunste van de economische ontwikkeling van Meppel. Daarnaast omvat de opdracht het zoeken naar koppelkansen met andere (ruimtelijke) opgaven in het gebied en hoe deze opgaven voor langere periode bestemd kunnen worden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare hbo bachelor niveau in de richting van recht, MER, ruimtelijke ordening of planologie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider/jurist in de ruimtelijke ordening in een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en begeleiden (van wijziging) van omgevingsplannen;
4. Aantoonbare kennis van / werkervaring met de Omgevingswet ;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaakl WO master niveau in de richting van recht, MER, ruimtelijke ordening of planologie (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en begeleiden van ruimtelijke plannen voor bedrijventerreinen (20 punten);
7. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider/jurist in de ruimtelijke ordening in een gemeentelijke instelling (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het communiceren op bestuurlijk niveau en bestuur betrekken in de totstandkoming van ruimtelijke plannen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek:
- Adviesvaardig
- Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)
- Verbindend en samenwerkend
- Overtuigend
- Politiek bestuurlijk sensitief
- Analytisch
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 15 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 16 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: 1. De inkoopvoorwaarden waarnaar gelinkt wordt, zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten 2022 (AIV 2022). Op het voorblad wordt echter niet het logo/naam van Meppel vermeld. Kunnen wij ervan uitgaan dat deze voorwaarden op de vacature Projectleider/jurist Noord IV van toepassing zijn?
Antwoord: Nee, de algemene voorwaarden zijn van de gehele Talentenregio. Dit zijn verschillende overheidsinstanties en gemeentes. Gemeente Meppel valt hieronder.
Vraag 2: Artikel 3: Hoe wordt meer- en minderwerk afgestemd? En is dat bindend voor leverancier of wordt dit in onderling overleg afgestemd? b. Artikel 8: Hoe gaat u om in geval van ziekte van onze kandidaat? c. Artikel 12: Hoe verloopt de urenregistratie en facturatie? Indien de link niet verwijst naar de juiste inkoopvoorwaarden, dan vragen wij u ons de mogelijkheid te bieden om deze opnieuw te beoordelen en vragen over in te dienen. 2. In het overzicht (tekstblok) wordt genoemd dat de vacature valt onder regio Overijssel. Hoe moeten wij dit interpreteren? 3. Hoe verloopt de urenregistratie en facturatie en welke rol speelt Flextender hierin? 4. Overzicht opdracht ‘Functieschaal’. Aangegeven wordt dat de functie is ingedeeld in functieschaal 10-11 en verbonden is aan de CAO van de opdrachtgever inzake inlenersbeloning. Wat betekent dit voor de inschrijving? 5. Er wordt aangegeven bij ‘opties verlenging’ (tekstblok) dat er 2 maal 6 maanden verlenging mogelijk is. Indien dit van toepassing is, gelden er dan nieuwe prijsafspraken? 6. Is het mogelijk dat jaarlijks een indexatie van het uurtarief plaatsvindt?
Antwoord: Meer en minder uren worden afgestemd bij de desbetreffende kandidaat. Bij ziekte worden er geen uren geschreven. Facturatie zal niet via Flextender plaatsenvinden. Alleen de gunning en overeenkomsten zullen aangeboden worden via Flextender. Gemeente Meppel ligt in Provincie Overijssel.
Indien er niets over het tarief in de uitvraag vermeld staat, doen wij hier geen mededelingen over. De opdrachtgever heeft bewust voor vrije marktwerking gekozen. Wij raden je aan zo scherp mogelijk te reageren. Via de volgende link kan je bekijken hoe de functieschalen zijn ingedeeld en welk maandsalaris daaraan verbonden is: https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten/salaris-salaristoeslagen-en-vergoedingen. Op basis hiervan kunt u een uurtarief formuleren dat passend is.
Het tarief waarmee de kandidaat aangeboden zal worden is voor de gehele opdrachtduur inclusief verlengingen. Indexatie en andere aanpassingen zijn niet rechtmatig.
Vraag 3: In de beschrijving staat dat de vacature niet als zzp'er kan worden ingevuld, maar dat een zpp'er in dienst moet treden op detacheringsbasis. Wat wordt met dit laatste bedoeld en wat betekent dit?
Antwoord: Met de controle op de wet DBA waarop vanaf 1 januari 2025 op gehandhaaft zal worden, zal er gekeken worden of een opdracht uitgevoerd kan en mag worden door een ZZP'er. Zodra dit niet mogelijk is, dient de ZZP'er zelf contact met een detacheerbureau op te nemen en daar in dienst te treden.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.