Ervaren Regisseur Inkomen
Gemeente Zoetermeer
 
Aanvraagnummer
17533
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
30 September 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Het Sociaal domein biedt o.a. dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer.   
Als uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein bevorderen we bestaanszekerheid, kansengelijkheid en het welzijn van de inwoners van Zoetermeer.   
   
Dit doen we door:   
-   In samenhang en samenwerking te werken aan passende en tijdige ondersteuning    
-   Publieke middelen rechtmatig, efficiënt en effectief in te zetten    
-   Aandacht te hebben voor wat nodig is    
-   we werken vanuit de bedoeling    
-   we bieden daar waar nodig maatwerk    
-   Te doen wat we beloven    
-   Het werkgeluk van onze mensen te stimuleren en te faciliteren

Opdracht
De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een ervaren  regisseur inkomen die flexibel ingezet kan worden op de volgende taken:
-   Caseload beheer rechtmatigheid
    -   Afhandeling van aanvragen bijzondere bijstand (niet uitkeringsgerechtigden) en/of aanvragen levensonderhoud
-   Bijspringen bij ad hoc situaties
-   Eventueel participeren in projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling.

Binnen deze functie zijn zelfstandig werken en flexibiliteit belangrijk. Daarnaast verwachten we dat een groot deel van deze werkzaamheden op kantoor worden uitgevoerd.
Algemeen voor de opdracht geldt:  
-   Het behalen van beoogde resultaten;  
-   Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;  
-   Tijdig (binnen de afhandelingstermijnen) en nauwkeurig rapporteren);

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Uurtarief maximaal € 65,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender;
3. Beschikbaar voor 36 uur per week, verspreid over 4 tot 5 dagen per week;
4. Minimaal 2 jaar werkervaring als inkomensregisseur rechtmatigheid;

Gunningscriteria
5. Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur rechtmatigheid binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4GWS (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring afhandelen aanvragen bijzondere bijstand niet uitkeringsgerechtigden en het maken van draagkrachtberekeningen (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden; 
- Proactief;
- Coachende vaardigheden; 
- Zelfsturend vermogen; 
- Samenwerken;
- Flexibiliteit.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag                                                                                     

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 3 oktober 2024 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 september 2024 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 25 september 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: Wat zijn de mogelijkheden voor hybride werken voor deze opdracht?
Antwoord: Van de medewerker verwacht men dat deze minimaal (liefst meer) 2 dagen per week op kantoor werkt en daarna flexibel is om naar kantoor te komen indien dat voor de dienstverlening aan de klant (bv gesprekken op het werkplein) nodig maakt. Ook flexibiliteit om op alle dagen van de week op kantoor te kunnen zijn indien dit nodig is voor de opdracht, denk bijvoorbeeld aan vergaderingen en bijeenkomsten met collega’s en gesprekken met cliënten en ketenpartners. De eerste maand wordt volledig kantoor aanwezigheid verwacht ivm inwerken. Daarna is thuiswerken (1 tot 2 dagen per week) bespreekbaar.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 30 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.