Directievoerder / Toezichthouder
Gemeente Alphen aan den Rijn
 
Aanvraagnummer
16234
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
32 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Zuid-Holland
Einde inschrijfdatum
03 June 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Het team Projecten (voormalig Ingenieursbureau) is verantwoordelijk voor het projectmatig voorbereiden en realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten binnen de openbare ruimte in de gemeente Alphen aan den Rijn. Deze projecten behelzen naast reconstructies van bestaande woonwijken ook nieuwe aanleg van woonkernen. Bedrijventerreinen en ontsluitingswegen zijn eveneens onderdeel van de projecten.

Opdracht
Afhankelijk van het project wordt je ingezet of als directievoerder of als toezichthouder. Dit vraagt flexibiliteit in de inzet en snel op de twee verschillende rollen kunnen schakelen.

De directievoerder/toezichthouder behoudt het overzicht en houdt toezicht op de uitvoering van deze werken. Hij/zij bewaakt de nakoming van gemaakte afspraken in het kader van het contract en stuurt waar nodig bij. Meer inhoudelijk stuurt de directievoerder door heldere en proactieve communicatie, op draagvlak en resultaten. Hij/zij zorgt voor de organisatie en planning van de uitvoering van (voornamelijk) civieltechnische projecten in de openbare ruimte (riolering, civieltechnische kunstwerken, wegen, beplanting en openbare verlichting), inclusief de afstemming en communicatie met de omgeving. Hij/zij is dus naast projectmatig werken (PMW) bekend met omgevingsmanagement, BLVC en innovatieve contractvormen als UAV-gc en Bouwteam. De directievoerder heeft eveneens ruime ervaring in het coördineren van de uitvoering van cultuurtechnische werken.

Op een energieke wijze is hij/zij in staat projecten naar een optimaal en duurzaam eindresultaat te leiden. Hij/zij heeft als belangrijke taak het behouden van het overzicht van het toezicht op de contract conforme uitvoering en is de geoliede koppeling tussen projectleider en toezichthouder. Ook het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen behoort tot het takenpakket. Ook wordt van hem/haar inzet gevraagd bij de (contract)voorbereiding van werkzaamheden in de openbare ruimte, met name het toetsen van ontwerpen, contracten en van kostenramingen.

Daarnaast is hij/zij verantwoordelijk voor de (contract)administratie van projecten, opstellen van weekrapporten en het geïnformeerd houden van de projectleider.

De directievoerder die wij zoeken kan door zijn/haar manier van werken de gemeente op een positieve manier onder de aandacht brengen van externen. Daarbij is hij/zij klankbord voor collega-directievoerders, is voorts kritisch en doortastend en bouwt aan relaties.

Hij/zij ziet kansen, hanteert conflicten en onderhandelt. Hij/zij is ‘de spil’ tussen aan de ene kant onze inwoners en aan de andere kant de verschillende aannemers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde mbo niveau 4 opleiding in civiele techniek of gelijkwaardig;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als directievoering/ toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatie;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als directievoerder/toezichthouder op civieltechnische projecten binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het toepassen van BLVC (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met verschillende contractvormen o.a. UAV en UAV-gc (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met civiel- en cultuurtechnische werken (10 punten);
7. Maximaal uurtarief € 85,- per uur exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in een omgeving met slappe bodem / zettingsgevoelig gebied (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Deskundig;
  • Klantgericht;
  • Integraal werken;
  • Creatief;
  • Projectmatig werken;
  • Communicatief vaardig;
  • Stressbestendig;
  • Verantwoordelijk;
  • Oordeelsvorming;
  • Conflicthantering;
  • Plannen en organiseren.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8/9. HR21:

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op of vanaf woensdag 5 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 mei 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 mei 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 31 mei 2024: Er zijn geen vragen ingediend.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 juni 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.