Medewerker verkoop gemeentegrond tbv nutsvoorzieningen
Gemeente Gooise Meren
 
Aanvraagnummer
15384
Duur
6 maanden
Opties verlenging
3 maal 6 maand(en)
Uren per week
8 uur
DAS opdracht
Nee
Start
zo spoedig mogelijk
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Noord-Holland
Einde inschrijfdatum
22 March 2024
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De gemeente Gooise Meren maakt regelmatig afspraken met inwoners over de verkoop of verhuur van snippergroen in onze gemeente. Het gaat dan om stukken openbare ruimte, openbaar groen, grenzend aan particuliere percelen/tuinen, die de gemeente niet per se in eigendom wil behouden.

Een specifieke vorm van verkoop van kleinere stukken gemeentegrond betreft de verkoop aan nutsbedrijven voor het realiseren van nutsvoorzieningen, zoals transformatorhuisjes voor de stroomvoorziening in een buurt of wijk of de aanleg van een glasvezelnetwerk. Vanwege de grote noodzaak (vooral in het kader van de energietransitie) om extra van dit soort voorzieningen in onze gemeente te plaatsen de komende tijd, zijn wij op zoek naar een medewerker grondzaken die onze collega die de verkoop van gemeentegrond voor haar rekening neemt, kan ondersteunen. Het gaat dan specifiek om het begeleiden van de verkoop van gemeentegronden voor de genoemde nutsvoorzieningen van A tot Z.

Dit betekent o.a.:

  • Je bent (intern en extern) eerste aanspreekpunt voor het proces rond de verkoop van gemeentegrond voor de nutsvoorzieningen;
  • Je denkt mee in de adviesgroep die de afweging maakt voor de verkoop van een locatie en je stemt af met andere beleidsvelden (vanuit het beleid voor verkoop van gemeentegrond);
  • Je doet onderzoek naar mogelijke beperkingen op een locatie (bijvoorbeeld mogelijke vervuiling, opstalrechten, aantekeningen etc.) en je bepaalt de definitieve uitgifte;
  • Je bereidt het besluit tot verkoop van de grond voor;
  • Je zorgt voor publicatie van de voorgenomen verkoop in het kader van het Didam-arrest;
  • Je beoordeelt de concept koopovereenkomst, concept akte van levering en concept akte van afrekening;
  • Je doet de administratieve afhandeling van de verkoop.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar per 1 april 2024 gedurende de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
3. Een maximum uurtarief van €85- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar van verkoop van gemeentelijke gronden.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar van verkoop van gemeentelijke gronden (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en beoordelen van koopovereenkomsten en akten van levering (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de administratieve én financiële afhandeling van grondverkoop (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoobare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke beleids- en werkprocessen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt analytisch denkvermogen en bent oplossingsgericht;
  • Je bent in staat om zelfstandig te werken en effectief samen te werken in een team;
  • Je bent doortastend, analytisch, consequent en vasthoudend als het nodig is;
  • Je hebt ervaring in grondverkoop en kent de juridische aspecten die belangrijk zijn, en je denkt verder dan alleen de juridische afhandeling van grondverkoop;
  • Je werkt nauwgezet, gestructureerd en nauwkeurig;
  • En je hebt brede kennis van de openbare ruimte.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  •        Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  •        Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader overeen te komen dag.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op dinsdag 26 maart 2024 tussen 09.30 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 maart 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie 

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  2. Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 16 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.
  3. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  4. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
  5. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 1 april 2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 
  6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

o    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  1. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 
  2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 19 maart 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 20 maart 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Vraag: In uw uitvraag geeft u aan dat de uitlener over een G-rekening en NEN-certificering dient te beschikken. Wij zijn een rentmeesterkantoor dat af en toe personeel uitleent. We hebben derhalve geen G-rekening. Wij zijn we NVR-lid en daarmee gehouden aan gedragscodes. Kunnen wij een geschikte medewerker inschrijven?
Antwoord: Indien niet kan worden voldaan aan de G-rekening zal er een Verklaring betalingsgedrag van de Belastingdienst moeten worden overlegd. Dit document dient ieder kwartaal opnieuw te worden aangeleverd.

Vraag: Gaat u ermee akkoord dat kandidaat om de ene week op kantoor komt? 
Antwoord: Dat zou kunnen

Vraag: Kandidaat heeft reeds een ander opdracht bij een gemeente, is het mogelijk dat kandidaat de opdracht bij u kan blijven combineren in die zin dat hij verdeelt over 2 à 3 dagen beschikbaar is voor u en het werk voor u kan doen? 
Antwoord: Dat kan 

Vraag: De opdracht is in beginsel 8 uur per week. Verwacht u van de kandidaat dan ook wekelijks op locatie te zijn, aangezien hybride werken in een dergelijk geval uit zou komen op 4 uur per week wat niet realistisch is
Antwoord: Met enige regelmaat op locatie is wenselijk. Dat mag elke week een dag zijn, kan ook om de twee weken. Gespreide bereikbaarheid over de week kan soms nodig zijn in dossiers.

Vraag: U geeft aan dat het uurtarief inclusief parkeerkosten is. Kunt u aangeven wat de parkeerkosten per dag zijn? 
Antwoord: We hebben de mogelijkheid voor een parkeerabonnemeent in een nabijgelegen parkeergarage. Een abonnement voor parkeergarage De Olmen kost € 20,83 per maand

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 maart 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.